Champ Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Legger merke til at når bilen er kald spess nå om vinteren at det er litt tregere å gire før bilen blir varm, kansje værst i 2 gir , er dette normalt , er det pga kald girolje eller noe slikt ? ikke misforstå, det går fint å gire , det er ikke slik at jeg må skikkelig bryte for å gire , bare litt tregere til å begynne med
ViBe^ Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Helt normalt! Olja er ganske tykk når den er kald, og det er som regel fra 1 til 2 gir det går tregest
Lien Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Dette er normalt ja. Dette er pga. viskositeten til olja når den er kald..
Champ Skrevet November 23, 2006 Forfatter Skrevet November 23, 2006 men vil ikke dette da "slite" på girkassa , er det noen vits å tenke på giroljebytte ?
ViBe^ Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 men vil ikke dette da "slite" på girkassa , er det noen vits å tenke på giroljebytte ? Så lenge det ikke er for gammel olje og at det er nok olje, så trenger du ikke bekymre deg over det Jeg pleier å bytte girkasse å diffolje hver 8-10000km
KennetG Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 normalt sett så skal det ikke skade, den vil bli treger pga viskositeten som nevnt over her. Men vær ekstra forsiktig med "kjappe" giringer og pådrag ved kald olje.Men det er jo vanlig bilvett da;)Går ann å prøve å skifte girolje. nå vet ikke jeg hva slags olje som er der, men jeg hadde samme problemet på gti 16v som jeg hadde, der skiftet jeg olje til en tynnere syntetisk en. (etter anbefaling fra møller) og det funket veldig bra. Har en golf vr6 som jeg bruker på vinteren og dama bruker på jobb, er samme der, men ikke så gale som på gamlebilen før jeg skiftet.
Platepratar Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 men vil ikke dette da "slite" på girkassa , er det noen vits å tenke på giroljebytte ? Så lenge det ikke er for gammel olje og at det er nok olje, så trenger du ikke bekymre deg over det Jeg pleier å bytte girkasse å diffolje hver 8-10000km Så ofte trenger du heilt sikkert ikke bytte. Kan sikkert kjøre nærmere 50000 på gir og diff oljen.
KennetG Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 viss en spørr på et bilverksted, så sier de at oljen på manuell kasser og diffen skal normalt sett ikke byttes annen ved 100000km service. uten om at det lekker olje da, da må man etterfylle seff...
ViBe^ Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Så ofte trenger du heilt sikkert ikke bytte. Kan sikkert kjøre nærmere 50000 på gir og diff oljen. Trenger sikkert ikke.. men for de som er skeptiske slik som meg så er det det Ny olje er jo alltid bedre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå