Bmwray Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Hei. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe et kn filter til bilen min. Det er en 318. Blir det annerledes lyd hvis jeg kjøper sånn kn filter som man putter inni orginale luftfilterboksen? Hvis jeg kjøper et eget kn filter og fjerner luftfilterboksen da? Vil motoren ta til seg mere møkk en hva den vil gjøre med orginal luftfilterboksen? Takker for svar
jcvold Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 du får mest effekt og lyd med et konfilter,bare kjøp rensesett i tilleg,og vær flink å rense filteret av og til.K&N er et bra merke.har hatt sånne på mine forrige to BMW`er.e36 320 og e46 320ic. løp å kjøp!
tommyfo Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Du får en sinnsyk lyd av konfilteret på 318! Hadde konfilter fra KN på 318ia E36 (M43) i noen måneder, men fjernet det da jeg synes det ble for mye lyd... Det filteret med monteringssett kan forøvrig selges for en rimelig penge...
Bmwray Skrevet November 23, 2006 Forfatter Skrevet November 23, 2006 hvor mye skal du ha for det da? Må jeg stille på luftmengdemåleren hvis jeg tar vekk orginalboksen og setter på kn filter?
oddis Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Nei. Luftmengdemåleren tar kontinuerlig opp nye verdier.
tersomme Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Du kan jo eventuelt kjøpe et universalt åpent filter + overgang fra LMM her! Koster vell rundt 600 kr tilsammen! http://www.mtsautopart.no
jcvold Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 universalfilter er ikke noe særlig bra ,siden du ikke får rensa dem.. kjøp kn eller kd
tommyfo Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Bmwray skrev: hvor mye skal du ha for det da?Må jeg stille på luftmengdemåleren hvis jeg tar vekk orginalboksen og setter på kn filter? Hei, tenkte på 4-500kr. Det er plugandplay uten noen justeringer. Men har du gamle morkne slanger vil dem garantert sprekke og gi "litt" dårlig tomgang, har jeg erfart
Bmwray Skrevet November 25, 2006 Forfatter Skrevet November 25, 2006 fikk tak i et kn filter fra kn ble rå lyd over 4000rpm hehe. anbefales! Koster 600 for filteret og 200 for overgangen Noe annet småtteri jeg kan gjøre får og få den til og gå litt bedre eller få annen lyd?
Bimmerlars Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Bmwray skrev: fikk tak i et kn filter fra kn ble rå lyd over 4000rpm hehe. anbefales! Koster 600 for filteret og 200 for overgangen Noe annet småtteri jeg kan gjøre får og få den til og gå litt bedre eller få annen lyd? Effektanlegg. Kan fjerne f. eks midtpotta for lyd, men da mister motoren litt mottrykk og resultatet kan være at den går dårligere
Hedfelt Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 tommyfo skrev: Du får en sinnsyk lyd av konfilteret på 318! Hadde konfilter fra KN på 318ia E36 (M43) i noen måneder, men fjernet det da jeg synes det ble for mye lyd... Det filteret med monteringssett kan forøvrig selges for en rimelig penge... Kan si meg enig i dette! Jeg fikk hvertfall en veldig fin sugelyd på høyere turtall, samt litt høyere/ grovere lyd generelt.
tersomme Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 jcvold skrev: universalfilter er ikke noe særlig bra ,siden du ikke får rensa dem..kjøp kn eller kd Dette er dessverre ikke helt korrekt. De aller fleste filtere kan renses. Det er bare viktig å kjøpe korrekt rense olje til filteret. Det er forskjellig oljer til de som bruker "filt" og "skum". (K&N V.S Pipercross)
Quattrokiller Skrevet Desember 22, 2006 Skrevet Desember 22, 2006 Gir en helt rå lyd med lett gasspådrag på lave turtall også, feks motbakker da man bare gir litt ekstra gass for å holde farten, Har det på en 525..og nakkehårene bare reiser seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå