Gå til innhold

Hjelp DIff overhaling-Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er det noen som veit hvor det går an og få overhalt en diff i Trondheimsomerådet?

noen her som har fått gjort lignende til bmw på noen firma eller noen som tar det privat?

takker for svar

Skrevet

Må spørre litt igjen, måtte plukke ned hele diffen etter sanblåsing.

kan alle lagerene brukes om igjen? de er uten sand og grundig reingjort.

når dere snakker om skimse opp mener dere den banen lagrene går rundt i? de kan bankes ut, må disse skiftes?

ble mange spm men takker for de svarene jeg får :)

Skrevet

kjøp deg en ny, eller en brukt en på gs bildeler, de er ikke så dyre. Lager skal aldri brukes opp igjen, og man skal aldri banke et lager på plass!!lager skal presses inn!!Men som nevnt over her, det må bli 100% ellers så tar den kveld med en gang etter du begynner å bruke den.

Skrevet

Trudde jeg hadde skrevet hvilken bil det var til :oops: SOZ

det er til E21 323 min og det ska gå an og få overhalt uten å måtte kjøpe ny, hjelper ikke å kjøpe brukt for er det en flekk på den begynner jeg pusse så er det påen igjen :shock: hehe

Det med pinjongen jeg er mest redd for og kunne tenkt meg levert den inn og fått den shimsa opp om det er det det heter.

Skrevet

ok, finnes helt sikkert et firma i trondheim som driver med overhaling av sånne. Sjekk på nett om du kan finne noe. bransjesøk på gule sider er en bra plass å begynne:D

Skrevet
ok, finnes helt sikkert et firma i trondheim som driver med overhaling av sånne. Sjekk på nett om du kan finne noe. bransjesøk på gule sider er en bra plass å begynne:D

har prøvd søke masse på diff og overhaling av dette.. spørr her fordi jeg er litt rådløs akurat no :cry:

Skrevet
har du vært innom estuning? Rart om ikke de vet om noen.

var nede om roger på simtech her om dagen men glemte helt å spørre der å, bli vel en runde på mandag å sjekke litt.

gikk igjenom 15 sider med poster på forumet i natt for å prøve finne noe der å.men men

Skrevet
kjøp deg en ny, eller en brukt en på gs bildeler, de er ikke så dyre. Lager skal aldri brukes opp igjen, og man skal aldri banke et lager på plass!!lager skal presses inn!!Men som nevnt over her, det må bli 100% ellers så tar den kveld med en gang etter du begynner å bruke den.

nei veit dette med banking av lager, tenkte på de lagerskålene. lagrene er helt ok så hvorfor kjøpe nye?

etter sanblåsinga forsvant kjølemerkene jeg laga for å se hva som skulle hvor å :roll: derfor tenkte jeg skimse opp men det med pinjongen tørr jeg ikke prøve meg på etter alt hørt og lest..

sendte en mail til mobimech om han kunne hjelpe med levere deler eve så vi får se. skal ihvertfall legge ut hvor jeg fikk gjort det for fremtidige trøndere som trenger :wink:

Skrevet

hvis du skal bytte pinjong lageret spør om det ikke skal være med spennhylse og få moment. på e36 så varierer momentet på antall bolter f.eks 318=4bolter 320 =6 osv. skulle overhale en gang jeg så glemte das auto og sende med spennhylse så da måtte jeg kjøpe brukt til slutt. spennhylsa skal klemmes sammen på rett moment for så å få rett klaring til pinjongen mot lageret bare nevner det jeg. prøv å ring einar sæther i malvik hain som hadd mercedesn med 600hk han fiksa min en gang..

Skrevet
hvis du skal bytte pinjong lageret spør om det ikke skal være med spennhylse og få moment. på e36 så varierer momentet på antall bolter f.eks 318=4bolter 320 =6 osv. skulle overhale en gang jeg så glemte das auto og sende med spennhylse så da måtte jeg kjøpe brukt til slutt. spennhylsa skal klemmes sammen på rett moment for så å få rett klaring til pinjongen mot lageret bare nevner det jeg. prøv å ring einar sæther i malvik hain som hadd mercedesn med 600hk han fiksa min en gang..

takker for tipset, er notert.. trur du han har noe imot jeg ringern?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...