Riefarn Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Hentet en ny (brukt) diff i dag, den er nå tom for olje. Er vel 75w90 olje som skal på? Men hvordan skal dette fylles riktig?
oddis Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 Det skal stå hvor mye som skal på dem i verkstedhåndboka, ETK osv. Jeg har allitd fylt til det renner ut av påfyllingshullet. Dette tilsvarte også det som stod i verkstedhåndboka. 75w90 funket ihvertfall fint på min diff, men du burde sjekke opp at dette er den riktige for din diff. Har du sperrediff så må du ha en spesiell olje.
Riefarn Skrevet November 23, 2006 Forfatter Skrevet November 23, 2006 Hvor skal det fylles? I den tappen på toppen eller? trenger noe spesielt utstyr? er ikke sperrediff.... så skal være 75w90
oddis Skrevet November 23, 2006 Skrevet November 23, 2006 På min var det 2 umbraco skruer, en oppe og en nede på baklokket. Den øverste er påfyll.
Odland318is Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Blei overraska hvor lite olje som gikk med på broderens oljeskift...1,25 liter for svingede Vil også anbefale en 0,5 liters suge/sprøyteflaske som fås på Biltema til å sprøyte olja oppi på toppen Trust me
02 Touring Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi Her viser de olje menge.
Odlaen Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 pass på å ikke skru for hardt til på di umbrakoskruene. selv om en skulle tro at det skal et sinnsykt moment til så tåler ikke gjengene så veldig mye. vet ikke helt om det er likt som på girkassen med koniske gjenger. (NPT)
Riefarn Skrevet November 24, 2006 Forfatter Skrevet November 24, 2006 Da var det fylt ny olje, sjekket diverse oljeguider, hvor det sto 1,7liter. Det var akkurat opp til kanten av påfyllingsskruen! Må med det samme si meg skuffet over mekonomen hvor jeg var tidligere i dag og fikk oppgitt 0,9 liter... spurte om det virkelig var sant (hadde lest 1,7 selv) men de påsto at 0,9 var det riktige... bra jeg kjøpte 2 liter..
blade77 Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 hei du. Godst å se at bilen får godt stell her. Har jo haynesmanuallen til bilen liggende, og har null bruk for den. Så hvis du skulle ha bruk for den må du bare si ifra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå