Gå til innhold

fylle ojle kardang/diff

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal stå hvor mye som skal på dem i verkstedhåndboka, ETK osv.

Jeg har allitd fylt til det renner ut av påfyllingshullet. Dette tilsvarte også det som stod i verkstedhåndboka.

75w90 funket ihvertfall fint på min diff, men du burde sjekke opp at dette er den riktige for din diff. Har du sperrediff så må du ha en spesiell olje.

Skrevet

På min var det 2 umbraco skruer, en oppe og en nede på baklokket. Den øverste er påfyll.

Skrevet

Blei overraska hvor lite olje som gikk med på broderens oljeskift...1,25 liter for svingede :? Vil også anbefale en 0,5 liters suge/sprøyteflaske som fås på Biltema til å sprøyte olja oppi på toppen :) Trust me

Skrevet

pass på å ikke skru for hardt til på di umbrakoskruene. selv om en skulle tro at det skal et sinnsykt moment til så tåler ikke gjengene så veldig mye. vet ikke helt om det er likt som på girkassen med koniske gjenger. (NPT)

Skrevet

Da var det fylt ny olje, sjekket diverse oljeguider, hvor det sto 1,7liter. Det var akkurat opp til kanten av påfyllingsskruen!

Må med det samme si meg skuffet over mekonomen hvor jeg var tidligere i dag og fikk oppgitt 0,9 liter... spurte om det virkelig var sant (hadde lest 1,7 selv) men de påsto at 0,9 var det riktige... bra jeg kjøpte 2 liter..

Skrevet

hei du. Godst å se at bilen får godt stell her. Har jo haynesmanuallen til bilen liggende, og har null bruk for den. Så hvis du skulle ha bruk for den må du bare si ifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...