Gå til innhold

Resetting av nøkkel (problem med fjernstyring)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er eier av en e46 2000mod. Har i ca. 6 mnd hatt problem med fjernstyring av låsen. Problemet er at den ikke lystrer i det hele tatt og jeg må bruke den manuelle låsen.

Hadde bilen hos BMW for bytte av låsesylinder for ca 4 uker siden (hvordan åpner man en bil med fjernstyring som ikke virker og en mekanisk lås som er låst og kaputt...), og de fikk fjernlåsen opp å gå igjen ved å resette nøkkelen. Nå har den igjen stoppet å fungere så jeg lurer på om det er noen her som vet hvordan man gjør dette? (Får sikkert den info'n fra BMW når jeg besøker dem også men likevel..)

Resetting gjøres ved å sette nøkkelen i tenningen å vri til et visst punkt....ta den ut trykke en bestemt rekkefølge på knappene ++. Eksakt hvordan dette gjøres er det altså jeg lurer på.

Nøkkelen:

nokkel.jpg

(Har kun en nøkkel med fjernstyring)

Karl

Skrevet

Hmm.. det som var beskrevet i den posten var jo for å åpne ei dør som har gått i "vranglås," så vidt jeg kunne forstå, og hadde jo lite med fjernstyrt sentrallås å gjøre.

Har hatt litt nøkkelproblemer med E46 selv, og det man gjør for å aktivere en ny nøkkel er ihvertfall å sette den inn, vri ett hakk (posisjon 1), og ta den ut innen 5 sekunder. Deretter trykker du og holder inne låseknappen mens du trykker 3 ganger på lås-opp knappen innen ti sekunder. Slipp knappen, så skal bilen "kvittere" ved å låse og låse opp alle dørene.

Vet ikke om dette "resetter" en allerede aktivert nøkkel, men det er vel verdt et forsøk..

Skrevet

Takker touringlars. Det var akkurat det jeg tenkte på. Dessverre gav det ikke resultat denne gangen.

Like etter jeg begynte å få problemer med fjernstyringene var jeg hos BMW og de prøvde denne metoden da uten hell, men når jeg fikk skiftet låsesylinder prøvde de akkurat det samme pånytt og da fungerte det. Moro med feil som kommer og går...

Pratet såvidt med en mekanikker på BMW som mente at det på stasjonsvongsutgaven (har dette selv) hvor (deler) av denne elktronikken ligger ved bakskjermen var dette et delvis kjent problem. Hvorfor vet jeg ikke.

Karl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...