Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før så hadde jeg så kupè lyset gikk på så fort du tok i dørhåndtaket eller tok opp døren. Men jeg har slått av lyset nå så det har stått av en stund. Dette for å spare mest mulig strøm da bilen står stille. Men nå da jeg ville ha på igjen kupè lyset når jeg tok opp dørene, så fungerer det plutselig ikke. Det fungerer fint å slå det på sånn at det står på hele tiden, men ikke sånn at når du åpner døren så går det på. Men hvis jeg kun tar i dørhåndtaket på førersiden, så går det på. Lukker jeg opp døren, slår det seg av igjen. Fungerer ikke i det hele tatt på noen av de andre dørene. Hva kan problemet her være?

Skrevet
Har du sjekket den lyskontakten i døråpningen?? Knakk flere ganger på en E-30 jeg hadde. Kommer lyset på hvis du åpner en annen dør forresten?

Har ikke sjekket den nei, men tror ikke den er problemet ettersom lyset kommer ikke på uansett hvilken dør jeg åpner. Også er det kun førerdøren at lyset slår seg på hvis jeg tar i dørhåndtaket.

Skrevet

hadde et lignende problem med min tidligere. når jeg tok ut lyset forå sjekke viste det seg at en av di "plasttappene" som trykker ned for å få en sluttet krets hadde smeltet på tuppen, så den kom ikke i kontakt lengre.

jeg ville tatt lyset og sjekket i første omgang.

lykke til

Skrevet
hadde et lignende problem med min tidligere. når jeg tok ut lyset forå sjekke viste det seg at en av di "plasttappene" som trykker ned for å få en sluttet krets hadde smeltet på tuppen, så den kom ikke i kontakt lengre.

lykke til

Ta ut lyset i taket i midten framme og sjekke?

Skrevet

lykke til

jupp. skal være et like hakk på venstresiden hvor en flat trekker passer. bare å lirke litt så løsner det.

Skrevet

lykke til

jupp. skal være et like hakk på venstresiden hvor en flat trekker passer. bare å lirke litt så løsner det.

Skal prøve det etterpå jeg :)

Skrevet

Har nå sjekket lyset. Det ser ikke ut som om noe har smeltet eller ikke skal være som det er. Eneste var at begge pærene var litt sota på den ene siden. Det var det eneste liksom. Det skal vel kun være en tråd inni pærene?

Skrevet

Funnet ut en ting til i dag. Hvis jeg har på lyset sånn at det egentlig skal gå på når jeg lukker opp dørene, så går lyset på når jeg skrur av bilen. Så det er helt vanlig og normalt. Det er liksom kun det at lyset ikke går på hvis jeg åpner dørene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...