Audun Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 liten filmsnutt fra en bmw før dekkskifte i Kristiansund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 håper han har mange kardanger.. spinne å bremse er jo alltid en god kombinasjon:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Virket overraskende frisk til å være 325! Hvertfall med den bruken der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 håper han har mange kardanger.. spinne å bremse er jo alltid en god kombinasjon:) Hva skal det gjøre med kardangen da? At han bremser og spinner mener jeg. Diffen sliter han en gang i det han slepper clutchen om han nå bråslapp. Sliter dekk og brems bak han når han driver sånn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 håper han har mange kardanger.. spinne å bremse er jo alltid en god kombinasjon:) Hva skal det gjøre med kardangen da? At han bremser og spinner mener jeg. Diffen sliter han en gang i det han slepper clutchen om han nå bråslapp. Sliter dekk og brems bak han når han driver sånn uten at eg er maskin ingeniør eller noe annet lurt, nekter eg å tro at det er like "heldig" å spinne med brems som uten.... du har feks 150 hk som vil fremover... man bremser og "holder igjenn" ute, vil ikke da stikk akslinger\foringer og kardang få mer belastning enn om man bare lot hjulene spinne? vil ikke det å holde bremsen inne når man begynner å spinne,gjøra at det blir tyngre å dra hjulene rundt? på samme måte som an man drar i gang piruetter med 3 kompiser på hver sine 90kg+ i baksetet? vi tok jo knekken på kardangen på enn 99mod 750 kardang sist uke, piruetter med 2tonn bil... pinjongen var knust..det holdt jaggu ikke lenge!en bil som hadde rullet 100000km på autobahn og neppe fått røff behandling tidligere. tipper at dette blir en god diskusjonstråd til slutt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 håper han har mange kardanger.. spinne å bremse er jo alltid en god kombinasjon:) Hva skal det gjøre med kardangen da? At han bremser og spinner mener jeg. Diffen sliter han en gang i det han slepper clutchen om han nå bråslapp. Sliter dekk og brems bak han når han driver sånn uten at eg er maskin ingeniør eller noe annet lurt, nekter eg å tro at det er like "heldig" å spinne med brems som uten.... du har feks 150 hk som vil fremover... man bremser og "holder igjenn" ute, vil ikke da stikk akslinger\foringer og kardang få mer belastning enn om man bare lot hjulene spinne? vil ikke det å holde bremsen inne når man begynner å spinne,gjøra at det blir tyngre å dra hjulene rundt? på samme måte som an man drar i gang piruetter med 3 kompiser på hver sine 90kg+ i baksetet? vi tok jo knekken på kardangen på enn 99mod 750 kardang sist uke, piruetter med 2tonn bil... pinjongen var knust..det holdt jaggu ikke lenge!en bil som hadde rullet 100000km på autobahn og neppe fått røff behandling tidligere. tipper at dette blir en god diskusjonstråd til slutt:) Vil være enig i at teorien din høres logisk ut, men jeg er ikke helt enig i fordet. Det blir jo ikke noe værre enn om man drar på opp f. eks en bakke? Motoren pøser på med krefter til drivverket men det blir holdt igjen pga. at dekka ikke mister friksjonen og drivverket da må flytte 1000kg+ forrover. I en burnout spinner jo faktisk hjula, så jeg tror at det er mindre belastning på drivverket når man står å burner med bremsen inne enn når man gir full gass opp en bakke eller rett frem for den saks skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nygaard Skrevet November 29, 2006 Share Skrevet November 29, 2006 helt orginal den 325'n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2006 Er chippa, grenrør og eff.anlegg. men henter vel ikke så mange hestene på det da... tipper ca 180hk jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 Så lenge man holder "stram" driverks linje,så river man sjeldent i stykker noe..Det er når man tar i gang hardt man knuser drivverk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 du har feks 150 hk som vil fremover... man bremser og "holder igjenn" ute, vil ikke da stikk akslinger\foringer og kardang få mer belastning enn om man bare lot hjulene spinne? Jo, i de 1-1,5sek det tar for bakhjulene å rive seg løs fra underlaget. Så fort hjulene begynner å spinne har de mistet feste med underlaget og bilen står i praksis stille. Da er det ikke mye brems som må til, bare slik at den ikke ruller framover. Bremsen er bare nødvendig å bruke hardt idet man røsker løs. De fleste av oss har ikke så motorsterke biler at vi kun kan rive dekka løs bare ved pådrag rett fram. Rivstart er ihvertfall aldri bra, uansett. Jeg ville vært mest bekymret for drivknuter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audun Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2006 har hatt bilen i 1 år nå og er ikke antydninger til slitte drivknuter.. skal ikke så mye clutching til for å få rundt en 2.5 i 2 giret heller da, så jeg tør påstå at det er ikke så ekstremt stor påkjenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 mener biler bremser mer framme enn bake, med andre ord at den bremser fremme litt før den bremser bake. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 mener biler bremser mer framme enn bake, med andre ord at den bremser fremme litt før den bremser bake. stemmer det ja.. dessuten så er det jo ikke værre enn å montere en "burneventil" på bremserøra til bakbremsene det også stenge den så sliter man jo ikke bremser mens man står stille å burner.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fatboy Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 kardanger har sjenerelt ikke godt av mye herjing og spinning, har hatt bilen min i 2 og en halv måned og er på 5. diffen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mOMOe Skrevet Desember 3, 2006 Share Skrevet Desember 3, 2006 jøss det var snodig.. jeg hadde en e30 316 med 323 motor som jeg spant og herja med i over et halvt år, hadde aldri noe som helst form for problem med diffen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå