Gå til innhold

E30 325 dekktømming


Audun
 Share

Anbefalte innlegg

håper han har mange kardanger.. spinne å bremse er jo alltid en god kombinasjon:)

Hva skal det gjøre med kardangen da? :wink: At han bremser og spinner mener jeg.

Diffen sliter han en gang i det han slepper clutchen om han nå bråslapp. Sliter dekk og brems bak han når han driver sånn

uten at eg er maskin ingeniør eller noe annet lurt, nekter eg å tro at det er like "heldig" å spinne med brems som uten....

du har feks 150 hk som vil fremover... man bremser og "holder igjenn" ute, vil ikke da stikk akslinger\foringer og kardang få mer belastning enn om man bare lot hjulene spinne?

vil ikke det å holde bremsen inne når man begynner å spinne,gjøra at det blir tyngre å dra hjulene rundt? på samme måte som an man drar i gang piruetter med 3 kompiser på hver sine 90kg+ i baksetet?

vi tok jo knekken på kardangen på enn 99mod 750 kardang sist uke, piruetter med 2tonn bil... pinjongen var knust..det holdt jaggu ikke lenge!en bil som hadde rullet 100000km på autobahn og neppe fått røff behandling tidligere.

tipper at dette blir en god diskusjonstråd til slutt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper han har mange kardanger.. spinne å bremse er jo alltid en god kombinasjon:)

Hva skal det gjøre med kardangen da? :wink: At han bremser og spinner mener jeg.

Diffen sliter han en gang i det han slepper clutchen om han nå bråslapp. Sliter dekk og brems bak han når han driver sånn

uten at eg er maskin ingeniør eller noe annet lurt, nekter eg å tro at det er like "heldig" å spinne med brems som uten....

du har feks 150 hk som vil fremover... man bremser og "holder igjenn" ute, vil ikke da stikk akslinger\foringer og kardang få mer belastning enn om man bare lot hjulene spinne?

vil ikke det å holde bremsen inne når man begynner å spinne,gjøra at det blir tyngre å dra hjulene rundt? på samme måte som an man drar i gang piruetter med 3 kompiser på hver sine 90kg+ i baksetet?

vi tok jo knekken på kardangen på enn 99mod 750 kardang sist uke, piruetter med 2tonn bil... pinjongen var knust..det holdt jaggu ikke lenge!en bil som hadde rullet 100000km på autobahn og neppe fått røff behandling tidligere.

tipper at dette blir en god diskusjonstråd til slutt:)

Vil være enig i at teorien din høres logisk ut, men jeg er ikke helt enig i fordet. Det blir jo ikke noe værre enn om man drar på opp f. eks en bakke? Motoren pøser på med krefter til drivverket men det blir holdt igjen pga. at dekka ikke mister friksjonen og drivverket da må flytte 1000kg+ forrover. I en burnout spinner jo faktisk hjula, så jeg tror at det er mindre belastning på drivverket når man står å burner med bremsen inne enn når man gir full gass opp en bakke eller rett frem for den saks skyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har feks 150 hk som vil fremover... man bremser og "holder igjenn" ute, vil ikke da stikk akslinger\foringer og kardang få mer belastning enn om man bare lot hjulene spinne?

Jo, i de 1-1,5sek det tar for bakhjulene å rive seg løs fra underlaget. Så fort hjulene begynner å spinne har de mistet feste med underlaget og bilen står i praksis stille. Da er det ikke mye brems som må til, bare slik at den ikke ruller framover. Bremsen er bare nødvendig å bruke hardt idet man røsker løs. De fleste av oss har ikke så motorsterke biler at vi kun kan rive dekka løs bare ved pådrag rett fram. Rivstart er ihvertfall aldri bra, uansett. Jeg ville vært mest bekymret for drivknuter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener biler bremser mer framme enn bake, med andre ord at den bremser fremme litt før den bremser bake.

stemmer det ja..

dessuten så er det jo ikke værre enn å montere en "burneventil" på bremserøra til bakbremsene det også stenge den så sliter man jo ikke bremser mens man står stille å burner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...