E.Wenaas Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Har en e30 316i som ikke har orka å gå reint i det siste. Den hoster og harker, helt til den stopper av seg selv. Jeg har bytta bensinfilter og plugger uten hell, og nå hører jeg en slags mekanisk "birrring" inne i bilen, ekstra godt i baksetet på passasjer side. Tenkte med en gang at det kan være bensinpumpa som er gåen, da jeg mener den sitter der ved tanken. hva tror dere? Defekt bensinpumpe?
ehrnst Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 denne birringen slutter når du starter eller? pumpa sitter i tanken på faclift, mens under bilen vedd jekkfestet på førersia på de andre
E.Wenaas Skrevet November 24, 2006 Forfatter Skrevet November 24, 2006 denne birringen slutter når du starter eller?pumpa sitter i tanken på faclift, mens under bilen vedd jekkfestet på førersia på de andre Nei, den fortsetter! Dette er en 89mod, så da sitter vel pumpa i tanken ratt.
ehrnst Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 hmmm......du kan jo prøve å ta opp setet for å lokalisere lyden bedre
E.Wenaas Skrevet November 24, 2006 Forfatter Skrevet November 24, 2006 kan man komme til bensinpumpa fra baksetene, eller må man ut med hele tanken fra undersiden tro? Kan ikke fatte å begripe annet enn at det er bensinpumpa som er gåen, nesten så jeg håper på det Er utrolig kjedelig å benytte seg av den sviiiin dyre kollektiven...
Sevenord Skrevet November 24, 2006 Skrevet November 24, 2006 Jeg hadde en slik svak during i pumpen min før. Hørte den godt når man sto på tomgang. Jeg hadde det slik i ca 6mnd, forrige eier hadde også hatt det slik lenge. For min del så stoppet bilen etter en hasardiøs biltur nedover sverige Etter jeg fikk byttet pumpe så startet bilen og gikk som aldri før Uten noen form for ulyd.. Edit: Noen timer før den stoppet for godt så merket jeg at den lugget litt på lavt turtall...
E.Wenaas Skrevet November 24, 2006 Forfatter Skrevet November 24, 2006 ja, da tyder dette på at det er bensinpumpen som er synderen! takker for svar fra dere begge
Quattrokiller Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Husker jeg hadde samme problem på min gamle 84 323i. Der var det loddingen på bensinpumpe-relet som var gåent, var et problem på de tidlige e-30 ihvertfall. HVis du kjenner noen med omtrent samme bil som deg kan du jo prøve å låne hans rele og se om problemet er løst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå