Gå til innhold

BMW Z3 blandt de beste bruktbilene!

ErikS
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tittet litt igjennom Dine penger nr. 10 (2006). Der kom jeg over en liten notis/artikkel som vekket min interesse.

Svenske bilprovningen, den svenske kontrollmyndigheten for biler, kontrollerer alle biler som er tre år og eldre - tilsvarende norsk EU- kontroll. På bakgrunn av denne kontrollen lages statestikk over hvor stor prosentandel av de enkelte bilmerkene som stryker i testen. Statestikken viser at japanske bilmerker kommer meget godt ut av testen.

For åtte år gamle biler i mellomklassen kom disse bilmerkene best ut:

1-Subaru Impreza

2-BMW Z3

3-Toyota Picnic

4-Toyota Corolla

5-Toyota Camry (seks sylindret)

Må si jeg ble imponert av dette resultatet, ikke som jeg hadde forventet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel og noe med det at disse japsebilene stort sett får "ny teknologi" først noen år etter de tyske bilene... da er teknologien utprøvd og spesifisert så den er best mulig! blir som om einstein plutselig kom og sa at det var han som fant fram til newtons tre lover.. hvis du er med meg på den?!

det har i alle fall noe å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra, har sett samme resultat andre steder også. Men må jo innrømme at de fleste Z3'er på den alderen får noe bedre stell enn mange andre biler. Ofte ikke kjørt om vinteren heller. Men kvaliteten er god den, selv om det ikke blir 100% riktig bilde. Porsche 911 er også ofte på toppen, samme med den, man pleier den bedre enn kona:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tysker på lista er bra, og jeg må innrømme at jeg har ikke sett mange shabby Z3 til salgs i motsetning til mange 3-serier. I tillegg så er det kanskje ikke så mange ungdommer som kjøper slike biler, noe som òg resulterer i at de ikke er så hardt kjørt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...