ErikS Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Jeg tittet litt igjennom Dine penger nr. 10 (2006). Der kom jeg over en liten notis/artikkel som vekket min interesse. Svenske bilprovningen, den svenske kontrollmyndigheten for biler, kontrollerer alle biler som er tre år og eldre - tilsvarende norsk EU- kontroll. På bakgrunn av denne kontrollen lages statestikk over hvor stor prosentandel av de enkelte bilmerkene som stryker i testen. Statestikken viser at japanske bilmerker kommer meget godt ut av testen.For åtte år gamle biler i mellomklassen kom disse bilmerkene best ut: 1-Subaru Impreza 2-BMW Z3 3-Toyota Picnic 4-Toyota Corolla 5-Toyota Camry (seks sylindret) Må si jeg ble imponert av dette resultatet, ikke som jeg hadde forventet meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Arig for Bmw for en gang skyld hamle opp med japse gutta! Har aldri helt skjønt hva japsene gjør bedre enn tyskerne angående driftsikkerhet Noe er det tydelighvis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Europerene kan no byrja med at når du skrur ut ei skrue, kan du bruke handa (sånn som på japanske biler) og ikkje måtte bruke verktøy heile veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Der har vi den ja. Z3n virker solid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gkjernaas Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 er vel og noe med det at disse japsebilene stort sett får "ny teknologi" først noen år etter de tyske bilene... da er teknologien utprøvd og spesifisert så den er best mulig! blir som om einstein plutselig kom og sa at det var han som fant fram til newtons tre lover.. hvis du er med meg på den?! det har i alle fall noe å si! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Kjempebra, har sett samme resultat andre steder også. Men må jo innrømme at de fleste Z3'er på den alderen får noe bedre stell enn mange andre biler. Ofte ikke kjørt om vinteren heller. Men kvaliteten er god den, selv om det ikke blir 100% riktig bilde. Porsche 911 er også ofte på toppen, samme med den, man pleier den bedre enn kona: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ioctl Skrevet November 24, 2006 Share Skrevet November 24, 2006 Bare for å gå 100% off-topic, sjekk bildet på denne Z3 annonsen på finn: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8865618&sid=14avh1-SFi485402&pos=3&tot=13 må si jeg har litt problemer med å ta den seriøst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Ikkje verst av Bmw å komme med på den lista når reten av lista består av japsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Bare for å gå 100% off-topic, sjekk bildet på denne Z3 annonsen på finn:http://finn.no/finn/car/object?finnkode=8865618&sid=14avh1-SFi485402&pos=3&tot=13 må si jeg har litt problemer med å ta den seriøst Pga den har heftelser på seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiller Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Dere får ta en titt på denne z3'n. Den er meget strøken og spesiel! Og til salgs:-) Ligger anonse her på forumet men jeg slenger inn noen bilder for det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olander Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Det er ikke ofte BMW troner høyt på slike lister. Så derfor er jeg utrlig happy nå når de gjør det. Burde vært feiret med kake, ingen dum idè. Tror jeg tar meg en tur ned på konditoriet etterpå..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 En tysker på lista er bra, og jeg må innrømme at jeg har ikke sett mange shabby Z3 til salgs i motsetning til mange 3-serier. I tillegg så er det kanskje ikke så mange ungdommer som kjøper slike biler, noe som òg resulterer i at de ikke er så hardt kjørt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå