Glenno Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Tenker på litt på kjøre kulturen rundt om i distrikter i norge og utland. Har sett det har vært litt forsjell på trafikk kultur rundt omkring her i forsjellige distrikt selv om vegtrafikkloven sier hvordan egentlig hvordan ting skal være. Noen distrikt er det lite blinklys bruk, hard bruk av høyere regel og bestemt bruk av forkjørsrett i rundkjøringer etc.. Er det noen meninger om hvordan dette er rundt om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Kanskje ikke så relevant, men jeg har lagt merke til at i Kristiansund holder de fartsgrensen strengere enn i Trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet November 25, 2006 Forfatter Share Skrevet November 25, 2006 Syntes det var relavant . Er det slik at de holder fartsgrensen lavere da for å sikre seg eller? I buskerud kan det virke som på noen strekker er 10km over som er gjeldende slik at gjennomsnittsfarten blir ca anbefalt km grense. Blir fort noen forbikjøringer under anbefalt km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Var spesielt en strekning jeg la merke til, før og over en bro. Fine veier, fler felter også, før broen da. Grensen er 60, men i Trondheim hadde folk glatt holdt 70-80 der. Vet ikke hvorfor det er sånn, eller om det bare er noe jeg inbilte meg heller, for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet November 25, 2006 Forfatter Share Skrevet November 25, 2006 Oslo til svinnesund pleier jeg legge meg ut til høyre om jeg ser noen komme fort bak på motorveien. I Tyskland så jeg de ofte blinket i lysene når de kom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Har inntrykk av at tyskere generelt har mer peiling på hvordan man skal kjøre på motorveien. De lærer vel spesielt hvordan man skal kjøre på autobahn også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Stavanger er ram på høyreregler, må vike overalt, blir helt gal av det, så sinnsykt confusing og upraktisk til tider, bor selv i Porsgrunn.. har ikke slikt tull her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet November 25, 2006 Forfatter Share Skrevet November 25, 2006 Var i Sandes en tid tilbake da jeg opplevde problemer med å få komme meg ut på veien fra en bensinstasjon. Folk ga gass når jeg ga signaler om at jeg ville ut fra plassen. Når jeg etter hvert kom på veien brukte de en evighet for å komme seg over lyskryssene. Gikk sikkert 10 biler over på grønt mot 30 som hadde vært tillfelle i Drammen. Mulig et engangstilfelle men./? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Hehe, eeek har også 3-4 felts rundkjøringer i stavanger. Hater dem! jo det kan jeg vell nevne, folk er ivertfall elendige til og blinke her i Porsgrunn! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Bergensere bytter felt inni rundkøyringer og kan rett og østlendinger kan ikkje køyre på veger som ikkje har gul midtlinje!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Pssst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Tenker på litt på kjøre kulturen rundt om OT: For ordens skyld så skrives det 'kjørekultur' i ett ord. Like greit å lære det før det blir en uvane. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Bergensere bytter felt inni rundkøyringer og kan rett og østlendinger kan ikkje køyre på veger som ikkje har gul midtlinje!!! Det er fordi mesteparten av rundkjøringene som lages her har 1,5 felt. De er alt for små. Det igjen, har med topografien her kontra andre deler av landet. Det som går igjen i hele landet er at mange benytter forbikjøringsfelt til å dorge i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Tenker på litt på kjøre kulturen rundt om OT: For ordens skyld så skrives det 'kjørekultur' i ett ord. Like greit å lære det før det blir en uvane. Her er noe for deg: http://folk.uio.no/tfredvik/amo/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet November 25, 2006 Share Skrevet November 25, 2006 Sånn som eg har opplevd det, er folk fra S&F veldig hissig på gassen. Sjølv om ofte vegane er smale og svingete, skal det trakkes til med det går. Bergensere, frekke og klare ikkje å kjøyre bil med ein gong det er meldt snø eller er litt frost på fortauet. Østlendinger, HEILT einig med deg Hylland, vist dei i det heile teke klare å finna vegen ut i distrikta da Trøndere, har ikkje kjøyrt der så mykje. Men får ein følelse av at dei har litt betre tid, enn Bergenserene. Men er litt småfrekke dei også. Nord for Trondheim, der trakker folk til og det er best å flytte seg så ikkje ein "same" (ja, alt nord for trondheim er samer ) kjem og kjøyre i sida di.. EDIT: Russland, den som er først ute i kryset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå