p1mp Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Skifta tenningslåsen igår, skrudde av minus på batteriet, tok av rattet og byttet låsen, og når jeg starta den etterpå begynte plutselig Oljelampa i det check-control displayet i taket å lyse!??? Hva faen er dette forno? Er jo nok olje på.. Men bilen har lenge vært sånn at oljelampa på speedometeret har lyst noen sekunder etter start.. men det har aldri vært lys i check-control.. Noen som vet hva dette kan komme av?
325ixturbo Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 sikkert bare tilfeldig. men du mangler ca en liter når lampa i check kontrolllen lyser...........
Quattrokiller Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Oljelampa i speedometeret, er det oljetrykkslampa du mener? Skal ikke vare så veeeeeldig mange sekunder etter du starter da, ellers så har du vel en aldri så liten regning ventende på deg om ikke så alt for lenge.
p1mp Skrevet November 25, 2006 Forfatter Skrevet November 25, 2006 ja oljetrykkslampa.. Vel, det lyser i 2-3 sekunder etter start, men jeg har kjørt rundt sånn i et halvt år nå da.. Hjelper det å bytte oljetrykksfølern?
Quattrokiller Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Ligger den og smågløder den pæra når du er på tomgang? Bruker bilen din mye olje for tiden? Håper bare det ikke er at du har problem med oljetrykket ditt. Hvor langt har motoren din gått??
p1mp Skrevet November 25, 2006 Forfatter Skrevet November 25, 2006 Nei den smågløder aldri, vises kunn 2-3 sek etter start når den er kald! når den er varm og jeg går i butikken og handler og fyrer opp etterpå lyser det ikke i det hele tatt.. Motoren bruker ikke noe olje, skifta olje for 4500 km siden og nivået på peilepinna har ikke beveget seg en millimeter. Motoren tikker ikke og går som en perle. Litt synd at jeg er keen på å bytte til m20b25 når den jeg har er så problemfri.. kjøpe seg problemer, hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå