Gå til innhold

Hjelp, hvordan gjøre ett sikkert kjøp fra en privat person?

B.E.E.
 Share

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe et interiør fra en privatperson i Oslo, men jeg befinder meg i Stavanger. Har ikke lyst til å overføre så mange tusen, uten sikkerhet for at jeg får varene, eller de rette varene for den saks skyld. Hadde heller ikke lyst til å kjøre i 10 timer hver vei for hente interiøret (hadde vel ikke fått plass i bilen uansett). Hva kan jeg gjøre, og hva hadde det sikreste vært for begge parter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sikkreste er hvis du har en mellommann som kan se på det, samt ordne med frakt...

Men ellers så er det vel mulig å betale en viss sum før du får det, for å så betale de resterendes etterpå...

En kan jo også skrive en kontrakt, for å så sende denne fram og tilbake for å få skriv under på den. Blir det noe kødd da så kan du bare reise til politiet og forlange at de skal ta affære.... (du må huske å legge ved en beskrivelse av varen i kontrakta, denne må selger skrive...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan eventuellt få personen til å legge ut interiøret på finn.no (det koster 25kr) og så kan du kjøpe det da.

Finn.no har et sånn system at du betaler kjøpesummen inn til finn, og så må selger godkjenne summen og sende varene til deg.

når du har mottatt produktet så bekrefter du dette og så betaler finn.no kjøpesummen ut til selger.

jeg brente meg på et salg av interiør en gang.

jeg solgte et interiør til en fyr som bodde langt unna og da ble vi enige om at han overførte halparten på forhånd og halvparten etter han hadde fått det.

fikk den første halparten og sendte interiøret avgårde.

fikk selvølgelig ikke siste halpart, og fyren tok aldri telefon eller svarte på meldinger.

etter flere månder så gikk jeg lei. da sporet jeg opp nummeret til familien hans og fikk kontakt med et familiemedlem og ba om å formidle videre at visst han ikke betalte det han skyldte innen et par dager så ble han politianmeldt. og pengene var på kontoen min to dager etter heldigvis.

(fyren er/var forøvrig bruker av forumet her)

så jeg kommer ikke til å selge ting til fremmedfolk mer uten å få hele beløpet forhåndsbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...