Laff1 Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Bmw E30 1987 modell 320i. Bilen går fint på tomgang. Når jeg gir gass, faller turtallet og motoren smeller. Det tyder vel på at den får en feil blanding av luft og bensin. Jeg har sjekket alle bensinslanger fra tanken frem til motoren og tilbake. Ingen lekkasje. Bensinpumpen der imot er litt rar. Den får bare strøm akkurat når jeg vrir på tenningen, i ca 0,5 sekund. Etter dette går den ikke og får ikke strøm. Pumpen i seg selv fungerer siden jeg tok ledning direkte fra batteriet og koblet på den. Jeg tok slangen som går fra pumpen direkte ned i en bensinkanne, for å eliminere muligheten for at den stoppet på grunn av trykk. Sikringen til bensinpumpen er i orden. Det rare er at plutselig kan bilen fungere som normalt igjen.. så parkerer jeg den, og neste gang jeg starter fungerer den ikke lenger... Noen som har erfaring fra lignende problemer? ALL hjelp mottas med takk!
sh0rty^ Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Det med at bensinpumpen stopper etter kort tid når du har vridd om nøkkelen er jo normalt, skal jo bare gå opp til et visst trykk så skal den stoppe. Men som du sier så er det jo mye som tyder på at det kan være fravær av luft eller bensin. Kan det være noe så enkelt som et tett bensinfilter da? mvh Lars Olafsen
Quattrokiller Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Hadde noe lignende med min E-30 en gang..var bensinpumpe-releet. Min satt på ve side, omtrent ved fjærbenfestet.
snes Skrevet November 25, 2006 Skrevet November 25, 2006 Bmw E30 1987 modell 320i.Bilen går fint på tomgang. Når jeg gir gass, faller turtallet og motoren smeller. Det tyder vel på at den får en feil blanding av luft og bensin. Jeg har sjekket alle bensinslanger fra tanken frem til motoren og tilbake. Ingen lekkasje. Bensinpumpen der imot er litt rar. Den får bare strøm akkurat når jeg vrir på tenningen, i ca 0,5 sekund. Etter dette går den ikke og får ikke strøm. Pumpen i seg selv fungerer siden jeg tok ledning direkte fra batteriet og koblet på den. Jeg tok slangen som går fra pumpen direkte ned i en bensinkanne, for å eliminere muligheten for at den stoppet på grunn av trykk. Sikringen til bensinpumpen er i orden. Det rare er at plutselig kan bilen fungere som normalt igjen.. så parkerer jeg den, og neste gang jeg starter fungerer den ikke lenger... Noen som har erfaring fra lignende problemer? ALL hjelp mottas med takk! Var borti det du beskrev med en eldre transporter, det viste seg at bensinpumpen var gåen.
Laff1 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Skrevet November 26, 2006 ja, jeg også tenkte at det kunne være normalt at bensinpumpen stoppet på grunn av at det blir trykk.. var derfor jeg tok å koblet den fra systemet og lot slangen fra bensinpumpen gå rett i en bensinkanne... da er det jo ikke noe trykk, og den skal gå hele tiden.. Når jeg koblet strøm rett på pumpen, så pumpet den som bare juling! Det er ikke så altoforlenge siden jeg skiftet bensinfilter, men kan godt være på tide igjen.. men dersom det er bensifilteret som er tett så skal vel det ikke bare plutselig fungere fint igjen, så ikke fungere, så fungere etc... men skal nok skifte det like vel jeg syns vertfall det hele er veldig merkelig!
ipox Skrevet November 26, 2006 Skrevet November 26, 2006 Minner litt om LMM.. Hvis den er deffekt tåler den ikke gass, men kan gå fint på tomgang
Gjest Skrevet November 26, 2006 Skrevet November 26, 2006 Minner litt om LMM.. Hvis den er deffekt tåler den ikke gass, men kan gå fint på tomgang Dette har jeg og opplevd. Sveiv fint på tomgang,men smalt ved gasspådrag.
Laff1 Skrevet November 26, 2006 Forfatter Skrevet November 26, 2006 Men vist det er LMM som er defekt, vil ikke den alltid vere defekt? Ikke plutselig fungere normalt?
ipox Skrevet November 26, 2006 Skrevet November 26, 2006 Har du sjekket at kontakten står ordentlig i?
Laff1 Skrevet November 27, 2006 Forfatter Skrevet November 27, 2006 Hehe har til og med renset kontakten
Laff1 Skrevet November 27, 2006 Forfatter Skrevet November 27, 2006 Hadde noe lignende med min E-30 en gang..var bensinpumpe-releet. Min satt på ve side, omtrent ved fjærbenfestet. Det releet, er den ren elektrisk, eller fungerer den på trykk? Dersom jeg følger ledningen fra bensinpumpen, går de da inn på releen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå