suprapete Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 PDC bak tok kvelden her om dagen. Var og fikk vaska bilen hos Meguiars og etter det hører jeg ingen varsling fra PDC. Bilen ble vasket med høytrykkspyler, uten at jeg vet om det er relevant for problemet... Hva har skjedd og hva gjør jeg? Takker for svar.
Tore Diesel Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Du hører vel en sammenhengende pipetone når bilen settes i revers, gjør du ikke? I 4-5 sekunder?
Andreas 750iL Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Jeg har samme problemet, å jeg hører den pipetonene. Noen løsning på dette?
suprapete Skrevet November 27, 2006 Forfatter Skrevet November 27, 2006 Nix, hører ikke en lyd. Noen forslag eller må jeg gi bort pengene mine til verkstedet?
Ellingsen B. Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Da er det en eller fler av sensorene som må byttes. De koster rundt 600,- tror jeg pr stk. Du kan feilsøke for å finne de som er gående. Man kan jo også nappe de ut og sjekke at kontakten står skikkelig i evt se etter brudd..
suprapete Skrevet November 27, 2006 Forfatter Skrevet November 27, 2006 Så ståa er at PDC ikke tåler høytrykksspylern noe særlig da, får være mere forsiktig heretter.. Er helt fersk med BMW og har mekka altfor lite på bil. Så enten blir det verksted eller så får jeg kjøpe den boka alle snakker om og fikse selv, på tide egentlig..
mhane Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Ikke vanskelig å ordne selv. Få noen til å sette bilen i revers mens du lytter ved hver enkelt pdc sensor. Der du ikke hører den karakteristiske tikkelyden er sensoren mest sansynlig gåen. Er du heldig er det en av de på kanten. Da er det bare å vippe ut listen og bytte sensoren. Selv jeg klarte det.
Bjørn 320 Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Jeg har samme problemet, å jeg hører den pipetonene. Noen løsning på dette? Hadde det problemet med min, var ein sensor som var kaputt. Set bilen i revers og gå inntil sensorane...så skal dei klikke viss dei virkar... Viss det er stille er nok sensoren død.
Tore Diesel Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Disse sensorene koster 772,- pr stk hos GS. Dersom de er ulakkerte ja. (Svart) Er du uheldig, og disse er lakkerte i bilens farge, fikk jeg beskjed om at disse MÅTTE bestilles ferdig lakkerte fra Tyskland. Disse koster 1202,- pr stk. Dette på grunn av at de er overfølsomme for lakk, og hvis du prøver å lakkere dem selv, kan de ta skade av det. Jeg synes dette virker noe rart, men tok det for god fisk.
mhane Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 God grunn til å kjøpe bil med mørk (sort) lakk...
Tommy Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Disse sensorene koster 772,- pr stk hos GS. Dersom de er ulakkerte ja. (Svart) Er du uheldig, og disse er lakkerte i bilens farge, fikk jeg beskjed om at disse MÅTTE bestilles ferdig lakkerte fra Tyskland. Disse koster 1202,- pr stk. Dette på grunn av at de er overfølsomme for lakk, og hvis du prøver å lakkere dem selv, kan de ta skade av det. Jeg synes dette virker noe rart, men tok det for god fisk. Dette er bare tull, jeg ettermonterer 1-2 sett med originale ryggesensorer på VW / Audi i uka, å dem kommer alle ulakkert, å de får vi lakkert hos et lokalt lakkeringsverksted, å jeg har aldri hatt problemer med dem.
mr.popp Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 har hørt at PDC er seriekoblet av alle ting! dvs ryker en så må du bytte alle.. vet ikke om det stemmer men men.... sjekk i hvertfall sikring først..
suprapete Skrevet November 28, 2006 Forfatter Skrevet November 28, 2006 Jeg har samme problemet, å jeg hører den pipetonene. Noen løsning på dette? Hadde det problemet med min, var ein sensor som var kaputt. Set bilen i revers og gå inntil sensorane...så skal dei klikke viss dei virkar... Viss det er stille er nok sensoren død. Jeg hører ingen pipetone. Nå har jeg sjekka ved hver sensor når bilen står i revers. Hører en veldig lav "knitring" evt veldig rask klikking ved alle 4 sensorene, lav lyd men hva vil dette si?
lfossheim Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Du har ikke ganske enkelt fått vann i kontaktene slik at det ikke er kontakt lenger..... Tørk de og ettersmør med 5-56.....
suprapete Skrevet November 28, 2006 Forfatter Skrevet November 28, 2006 Jasså, er det noe som kommer til å skje hver gang jeg vasker bilen da eller? er jo snart en uke siden... Hvordan tørker jeg de og hva er 5-56?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå