Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Låner tråden din litt jeg suprapete.

Jeg å satt bilen i revers å gikk å hørte på alle sensorene både forran og bak. Hørte lav knittring/klikking i alle. Kan det være noe galt med Styreboks PDC. Noen som vet hva de tar for å sjekke dette på et bmw verksted.

Jeg har samme problemet, å jeg hører den pipetonene. Noen løsning på dette?

Hadde det problemet med min, var ein sensor som var kaputt. Set bilen i revers og gå inntil sensorane...så skal dei klikke viss dei virkar...

Viss det er stille er nok sensoren død.

Jeg hører ingen pipetone. Nå har jeg sjekka ved hver sensor når bilen står i revers. Hører en veldig lav "knitring" evt veldig rask klikking ved alle 4 sensorene, lav lyd men hva vil dette si?

Skrevet

Dette er bare tull, jeg ettermonterer 1-2 sett med originale ryggesensorer på VW / Audi i uka, å dem kommer alle ulakkert, å de får vi lakkert hos et lokalt lakkeringsverksted, å jeg har aldri hatt problemer med dem.

Da har jeg med andre ord grunn til å ta opp at jeg har blitt lurt!! :evil:

For dersom jeg hadde visst at det de sa var tull, så hadde jeg enkelt og greit sluppet å vente i flere uker på lakkerte sensorer fra Tyskland, og i tillegg så har jeg betalt 400,- ekstra pr sensor!

Lakke dem hadde jeg fiksa selv!

Skrevet
har hørt at PDC er seriekoblet av alle ting! dvs ryker en så må du bytte alle..

vet ikke om det stemmer men men....

sjekk i hvertfall sikring først..

Slik er det ikke på Bmw hvertfall. Jeg har bytta 1 og 1.

Til nå har jeg bytta 2 av totalt 8 stk. Fungerer bra nå.

Skrevet

Hvordan viste du hvilke som var gåen?

Slik er det ikke på Bmw hvertfall. Jeg har bytta 1 og 1.

Til nå har jeg bytta 2 av totalt 8 stk. Fungerer bra nå.

Skrevet
Jasså, er det noe som kommer til å skje hver gang jeg vasker bilen da eller? er jo snart en uke siden... Hvordan tørker jeg de og hva er 5-56?

CRC 5-56

"Verktøykasse på boks"

En universal service spray for vedlikehold og beskyttelse.

Den penetrerer, smører, fortrenger fuktighet, stopper

gnisselyder, løser fastrustede deler.

Beskytter metall mot rust og korrosjon, starter fukt-

skadede motorer og rengjør.

Skrevet
Hvordan viste du hvilke som var gåen?

For meg funket det ganske enkelt å gjøre som tidligere beskrevet i tråden her. Sette bilen i R, eller trykke på PDC knappen med tenning på. Gikk så ut av bilen og lyttet på hver enkelt av de 8 sensorene. Dersom en eller flere av de ikke "tikker", eller tikker betydelig svakere enn de andre, så er problemsensoren funnet.

Med meg var det ingen lyd i de 2 som var deffekt, og problemet ble løst ved å bytte sensor.

Men selvsagt så sluttet sensor nummer 2 å fungere bare 14 dager etter at jeg hadde bytta nr 1. Typisk. Men PDC'n har virka en måneds tid uten tull nå.

Skrevet

Jeg å satt bilen i revers å gikk å hørte på alle sensorene både forran og bak. Hørte lav knittring/klikking i alle. Kan det være noe galt med Styreboks PDC. Noen som vet hva de tar for å sjekke dette på et bmw verksted.

Hvis det er lik lyd i alle sensorene så er de mest sansynlig i orden, hvis ikke har alle røket samtidig... Har du gått over kontaktene inn i selve styreboksen?

Skrevet

Nei har ikke det enda. Må få gjort det ja. Det var litt vanskelig å høre mens motoren gikk når jeg hørte på de som ligger i front av bilen.

Ikke noe som haster det er men er iriterende at det ikke virker. Er det noen som har fått lest av bilens feilmellinger, hvor mye måtte dere betale for dette?

Hvis det er lik lyd i alle sensorene så er de mest sansynlig i orden, hvis ikke har alle røket samtidig... Har du gått over kontaktene inn i selve styreboksen?

Skrevet

Om dei er seriekobla, paralellkobla eller om alle går inn i ein svart boks anar eg ingenting om, men det er i allfall ein ledning med kontakt inn på kvar av dei, så at alle må bytast viss ein takkar for seg er TULL! :)

Det var litt vanskelig å høre mens motoren gikk når jeg hørte på de som ligger i front av bilen.

Kan jo prøve å stoppe motoren og kun ha på tenninga ;)

Skrevet

Masse gode tips her, må nesten prøve det å. Kan spare noen kroner.

Takker...

Om dei er seriekobla, paralellkobla eller om alle går inn i ein svart boks anar eg ingenting om, men det er i allfall ein ledning med kontakt inn på kvar av dei, så at alle må bytast viss ein takkar for seg er TULL! :)

Det var litt vanskelig å høre mens motoren gikk når jeg hørte på de som ligger i front av bilen.

Kan jo prøve å stoppe motoren og kun ha på tenninga ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...