Gå til innhold

Enda en 745 Bil som skal få nytt liv. Nye bilder 11 MAI

Anbefalte innlegg

• Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Jaja.. Igår hold eg på med bilen, å etter mye feilsøking fann eg ut at bensinrele ikkje fekk styrestraum fra hjerna.. så eg tok den ut og opna den.. Til min store forskrekkelse såg et at en krets var eira av.. Så det har kansje vert fukt i hjerna da (bilen ha rståt still i et og et halvt år.. Så nå er det store spørsmålet om eg greier å lodde den, vist ikkje må alle mann alle hjelpe meg å leite etter ny motorstyring

Det sto en til salgs på Ebay.com for en stund tilbake. Følg mmed på både Ebay USA, Ebay UK og Ebay Deutschland, så dukker det nok opp en raskere enn du klarer å si "start 745, start".

• 4 weeks later...
Skrevet

Ja da har eg begynt igjen.. Tok av innsuget å skifta dyser og skifta slanger og diverse.. Fekk meg hjerne med en galning i Molde:)

Så eg skal skrue no noen dager..

Har ikkje brukt så mye tid sia eg bruker meste tida på m5n:) :twisted:

Skrevet

Idag starta jævleksapet.. etter å skifta hjerne, luftmengdemåler, dyser og innsugmanifold.Kom det vakker musikk fra maskina.. Den går som ei klokke og liker meg godt:) hehe.. fekk meg hjerne som skulle vere god for 400 gamp..Chipp han finske- Jarmo trur eg?"?"

Men nå er problemet girkassa.. Er av type 4hp22.

Når eg set den i gir så skjer det ingeting.. noken som har erfaring med dette? virker som det kan vere en jordfeil eller lignande..

Er det noken som har hatt plage med desse kassene?

Alt mottas med takk:)

:twisted:

Skrevet

hei!

bra at du har fått liv da!

har ikke hatt noe problem med dette, men jeg har en slik kasse billi til sags dersom d skulle være intesant..

Skrevet

kassa fugerte helt fint til jeg tok den ut av bilen for ca 1år siden.. den er helt tett å svetter ikkje olje! ka du sei til 2500,.?

mvh joakim

Skrevet

Ja idag har eg vert på verkstaden å krutt.. Var flink å tok mange bilder å greier, men kven andre enn eg glemt eigjen kameraet:) Men imorgo kjem det mange bilder...

Slik det ligger an nå. Har fått sviv i den nydelige maskina,men da fann kassa ut at ho skulle ta ut separasjon, så nå har eg funne meg ei ny kasse som skal i o en måneds tid, grunna at eg reise på sjø igjen på tirsdag.

Idag har eg plukka ut interiøret, og fann rust på førersida under pedalen, men sidan dette var berre et lite hol, og dermed einaste rusta bortsett fra venstre skjerm tok eg dette m ed et smil:)

Videre tok eg en sjekk på det eletriske. Temperaturmåler funker ikkje så dette må eg få til.. eller så virker ikkje turteller-- Noken som har noken tips?

Varmeapperat lever stt eige liv, men skal skifte varmeregister i morgon så da rekner eg med at dette får seg ei overhaling..

For å få et smil så eg fortelle at når eg trykker inn knappen på defroster starter faktisk den eletriske vifta på radiatoren :D

Men men.. tilbake med meir info og masse bilder imorgon vist eg får lasta det inn :twisted:

Skrevet

Ja idag har eg vert på verkstaden å krutt.. Var flink å tok mange bilder å greier, men kven andre enn eg glemt eigjen kameraet:) Men imorgo kjem det mange bilder...

Slik det ligger an nå. Har fått sviv i den nydelige maskina,men da fann kassa ut at ho skulle ta ut separasjon, så nå har eg funne meg ei ny kasse som skal i o en måneds tid, grunna at eg reise på sjø igjen på tirsdag.

Idag har eg plukka ut interiøret, og fann rust på førersida under pedalen, men sidan dette var berre et lite hol, og dermed einaste rusta bortsett fra venstre skjerm tok eg dette m ed et smil:)

Videre tok eg en sjekk på det eletriske. Temperaturmåler funker ikkje så dette må eg få til.. eller så virker ikkje turteller-- Noken som har noken tips?

Varmeapperat lever stt eige liv, men skal skifte varmeregister i morgon så da rekner eg med at dette får seg ei overhaling..

For å få et smil så eg fortelle at når eg trykker inn knappen på defroster starter faktisk den eletriske vifta på radiatoren :D

Men men.. tilbake med meir info og masse bilder imorgon vist eg får lasta det inn :twisted:

Skrevet

Ja da har eg bilder klare..

Her holder eg på å ta ut interiøret

bmw745002ai6.th.jpg

Her er lednigskaoset på den kjære 745n :)

bmw745015jd4.th.jpg

Eianste rusta i dørken

bmw745009wb8.th.jpg

Et situasjonsbilde ved utak av interiør

bmw745004qf5.th.jpg

Litt meir pix over ledningskaos

bmw745008oc5.th.jpg

Den rotete motoren. Blir opprydding etter bytte av girkasse

bmw745013fk6.th.jpg

Må ut med alt når en skal ha oppryddnig i det eletriske.. Noke det er nok av :twisted:

bmw745008qu9.th.jpg

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...