Gå til innhold

Endre til mere komp eller ikke?


Sunspec
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har et lite problem. Jeg bestilte JE stempler til motoren min med 8:1 i komp. Så nå i ettertid fant jeg ut at det er kanskje litt lite :? Skal ikke lade mere enn 400hk på hjula, fordi bilen skal brukes daglig.

Er 8:1 for lite? burde jeg gå opp til 8,5:1? eller beholde 8:1?

Hvor mye kan blokka og toppen freses før det blir for mye?

Teit av meg og finne ut av dette nå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt ot: men hvor har du bestilt fra, og hva betalte du?
Bestilt fra racetep i USA. Kom på rett over 7 lapper med totalseal ringer. http://www.racetep.com

Hvor viktig er det med total seal ringer? Hadde inntrykk av at det var mest beregnet for racing? Skal selv bestille stempler derfra, men er usikker på riktige mål.. Skal selv kjøre 2,7l og 130mm råder. For man må jo ta i beregning både hvor mye man sliper av blokk og topp også. Ikke bare bare..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er strengt tatt ikke nødvendig med TS ringer. Jeg kjøpte de fordi jeg synes de er helt geniale. Men skal du lade mye HK/bar, så er dem å anbefale.

Men om alt er som det skal i en motor (tenker på klaringer), så lekker ikke en vanlig ring noe mere enn en TS ring.

Hvor tynne Toppakninger er det mulig å skaffe egentlig?

Hva er ikke-å-anbefale tykkelser?

Trenger 1-1,2mm pakning :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...