Sunspec Skrevet November 27, 2006 Share Skrevet November 27, 2006 Hei, Jeg har et lite problem. Jeg bestilte JE stempler til motoren min med 8:1 i komp. Så nå i ettertid fant jeg ut at det er kanskje litt lite Skal ikke lade mere enn 400hk på hjula, fordi bilen skal brukes daglig. Er 8:1 for lite? burde jeg gå opp til 8,5:1? eller beholde 8:1? Hvor mye kan blokka og toppen freses før det blir for mye? Teit av meg og finne ut av dette nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cornelius Skrevet November 27, 2006 Share Skrevet November 27, 2006 litt ot: men hvor har du bestilt fra, og hva betalte du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet November 27, 2006 Share Skrevet November 27, 2006 8 blank er helt fint det, du vet at effekt har en bedøvende virkning-mye vil/må ha mer Kommer an på hvilke spec's motoren har, en bra bygd motor krever mindre trykk for å utvikle samme effekt som en "dårlig" bygd motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet November 27, 2006 Forfatter Share Skrevet November 27, 2006 litt ot: men hvor har du bestilt fra, og hva betalte du? Bestilt fra racetep i USA. Kom på rett over 7 lapper med totalseal ringer. http://www.racetep.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet November 27, 2006 Forfatter Share Skrevet November 27, 2006 Motoren er en M50 stroket til 2,8 /84mm slag. Skal prøve å gjøre en så bra jobb så mulig Fant ut at jeg kan frese toppen 0.3mm mindre. Det vil gi meg ca 8.2:1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 28, 2006 Share Skrevet November 28, 2006 litt ot: men hvor har du bestilt fra, og hva betalte du? Bestilt fra racetep i USA. Kom på rett over 7 lapper med totalseal ringer. http://www.racetep.com Hvor viktig er det med total seal ringer? Hadde inntrykk av at det var mest beregnet for racing? Skal selv bestille stempler derfra, men er usikker på riktige mål.. Skal selv kjøre 2,7l og 130mm råder. For man må jo ta i beregning både hvor mye man sliper av blokk og topp også. Ikke bare bare.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet November 28, 2006 Forfatter Share Skrevet November 28, 2006 Nei, det er strengt tatt ikke nødvendig med TS ringer. Jeg kjøpte de fordi jeg synes de er helt geniale. Men skal du lade mye HK/bar, så er dem å anbefale. Men om alt er som det skal i en motor (tenker på klaringer), så lekker ikke en vanlig ring noe mere enn en TS ring. Hvor tynne Toppakninger er det mulig å skaffe egentlig? Hva er ikke-å-anbefale tykkelser? Trenger 1-1,2mm pakning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet November 28, 2006 Forfatter Share Skrevet November 28, 2006 Bump! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå