B.E.E. Skrevet November 27, 2006 Skrevet November 27, 2006 Bilen er en 97 modell E-36 med ABS og ASC+T. Bremsene tar ikke helt som de skal. Når jeg bremser, tar bremsepedalen først etter å ha trykket den unormalt langt inn (den tar den første biten også, men nesten ikke merkbart) Trykker jeg først en gang lett på pedalen for så å trykke kraftigere, bremser bilen bedre. Bremsepedalen går dessuten alt for langt inn (kan presse den nesten til gulvet hvis jeg går inn for det). Bremsene er luftet av diverse verksteder en rekke ganger, alle calipperene er skiftet, klosser og skiver er nye, og jeg skiftet nettopp hovedbremsesylinder uten hell. Kan nevne at det er noe groms i bremseveske beholderen, men det er tydligvis ikke rester av ødelagt simmering i hovedbremsesylinder som tidligere antatt. Hva kan være galt?
Michael Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 slavesylinder a, hørtes jo ut som du har bytta alt annet
Simen Malerbakken Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 slavesylinder a, hørtes jo ut som du har bytta alt annet Slavesylinder?? Jeg har også en 328i med dårlige bremser, men det er da ingen slavesylinder på den bilen? Det er pumpa (Hovedsylinder) som klemmer væske ut til caliperne, that's it. Det er ikke tromler bak, i hvertfall ikke på min, jeg har ventilerte skiver bak. Jeg tror mer på bremseslanger, og bytter nå ut mine i håp om at det skal bli bedre.
ipox Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Forsvinner det bremseveske da? Sjekk alle rør for rust og lekkasje
B.E.E. Skrevet November 28, 2006 Forfatter Skrevet November 28, 2006 Hva med ABS/ASC+T enheten som bremserørene går inn i fra hovedsylinderen? Kan denne forårsake problemet tro?...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå