Robert Nilssen Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Attenårsdag en er nært forestående, og jeg tenkte i den anledning å slenge ut et tema: har tenkt å kjøpe bmw e36, men hva bør jeg velge av modeller? gammel m50b25(ev.b20) eller nyere m52? Tenker da på hvilket maskineri som er mest holdbart/motagelig for trimming. Hvor langt bør den max ha gått? Burde jeg kjøpe fra utland? ca.90000kr til disp. Glad for svar
Kjetil 323i E36 Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Hei og velkommen! Hva mener du da med trimming? Turbo prosjekt? Sjekk iallefall forsikring før du kjøper. E36 325i er kostbare å forsikre, iallefall viss du skal ha den på deg selv som er 18 desverre.
Robert Nilssen Skrevet November 28, 2006 Forfatter Skrevet November 28, 2006 tja... begynner forsiktig med litt styling(org. m-tech) om det ikke er på fra før... kanskje litt interiørstyling... Motor og sånn blir så dyrt, for det bare baller på seg, hehe! Registrerer bilen på faderen de første åra...bedre med 10-15k enn 35-40k...
Robert Nilssen Skrevet November 28, 2006 Forfatter Skrevet November 28, 2006 spurte om trimming fordi jeg lurer på om det er særlig forskjell i styrken på m50 kontra m52..... trimming må komme senere, er jeg redd men da klaskes det gjerne til med turbo
pocket Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Jeg har min regget på fadern, betaler vel ca 6k i året for 25 000km kjørelengde Når det gjelder motor valg har motorene litt forskjellig karakter. 323i (M52) føles rask og sterk til normal hverdags kjøring, men magler litt i toppen i forhold til 325i (M50). 325'n trenger mer turtall før det skjer noe, ihvertfall den uten vanos. Så da kan du jo velge litt utifra din egen kjøre stil
Patrick B Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 323i er vel et bra alternativ ihvertfall når det gjelder forsikring. dessutten er den jo nyere også!
Kjetil 323i E36 Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 Sålenge du ikke skal satse på 300 hk+ viss det blir et prosjekt i fremtiden, spiller det liten rolle hva du velger motormessig. M50 og M52 er holdbare motorer og tror jeg vil si at motorne går 300' km uten større problemer. Alt kommer egentlig ann på vedlikehold/kjørestil. Har bilen servicehefte, mener jeg du trygt kan kjøpe en bil som har gått opp mot 200' km. Ville selv prøvd å fått tak i en med M52, eventuelt M50TÜ, altså med vanos. Har selv hatt 320 med M52 og det var egentlig en meget god motor til å være førstebil. Nå har jeg M52B25 (323i) og er meget fornøyd med den. Kan kanskje bli vanskelig å finne en 323i til under 90'k. Vil vel egentlig si at valget på motor/bil, er ditt. Kjøp det du føler blir riktig for deg.
325-Lfc Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 For guds skyld velg en 325!! Savner draget i 2.5 litern så sinnsykt at jeg vurderer og kjøpe turbo til min 320 for og kompensere .. hehe En 325 drar så mye bedre på lavt turtall en 320 at det er skummelt. 320 er forsåvidt en kvikk bil, men må komme på et viss turtall for at det skal skje noe. Gamlebilen min, 325,en skal selges nå igjen. Den er sinnsykt fin. Fineste e36 jeg har sett som er orginal. Også i veldig god stand. Og billigere og forsikre en vanlige 325,er Bilen er i den prisklassen du er ute etter, så om du er interessert ring meg på 99299818
Kjetil 323i E36 Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 325-Lfc skrev: Fineste e36 jeg har sett som er orginal. Også i veldig god stand. Og billigere og forsikre en vanlige 325er Jaha? Billigere å forsikre enn andre 325'er?
pocket Skrevet November 28, 2006 Skrevet November 28, 2006 325-Lfc skrev: ..Fineste e36 jeg har sett som er orginal. Også i veldig god stand. Og billigere og forsikre en vanlige 325,er Hvis den er orginal 325 så er det vel vanskelig å få det til å stå 320 i vognkortet. Eller er mente du utseende messig?
Mr_Sunde Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Viss du har planer om å trimme mye så ser jeg at det er flere som anbefaler M50 motoren på grunn av at den har støpejernsblokk uten at jeg vet så mye om dette.
R Andersen Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 325-Lfc skrev: Utseende selvfølgelig hehe Hva er forskjellen på en 320 og 325 bortsett fra eksostuten utseendemessig?
D.C.V Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 pocket skrev: Jeg har min regget på fadern, betaler vel ca 6k i året for 25 000km kjørelengde har det samme på meg, er dog en 316i, men har sjekket å på meg selv i postbanken, og hadde det vært en 325i så hadde jeg ligget på 10k i året opplever heller ikke at 323i er billig å forsikre.. når jeg var atten så måtte jeg ha betalt 18k kun i ansvar... men det er forskjell fra selskap til selskap...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå