Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Attenårsdag en er nært forestående, og jeg tenkte i den anledning å slenge ut et tema: har tenkt å kjøpe bmw e36, men hva bør jeg velge av modeller? gammel m50b25(ev.b20) eller nyere m52? Tenker da på hvilket maskineri som er mest holdbart/motagelig for trimming. Hvor langt bør den max ha gått? Burde jeg kjøpe fra utland?

ca.90000kr til disp.

Glad for svar :)

Skrevet

tja... begynner forsiktig med litt styling(org. m-tech) om det ikke er på fra før... kanskje litt interiørstyling... Motor og sånn blir så dyrt, for det bare baller på seg, hehe! :shock: Registrerer bilen på faderen de første åra...bedre med 10-15k enn 35-40k... :?

Skrevet

Jeg har min regget på fadern, betaler vel ca 6k i året for 25 000km kjørelengde :wink:

Når det gjelder motor valg har motorene litt forskjellig karakter. 323i (M52) føles rask og sterk til normal hverdags kjøring, men magler litt i toppen i forhold til 325i (M50). 325'n trenger mer turtall før det skjer noe, ihvertfall den uten vanos. Så da kan du jo velge litt utifra din egen kjøre stil :wink:

Skrevet

Sålenge du ikke skal satse på 300 hk+ viss det blir et prosjekt i fremtiden, spiller det liten rolle hva du velger motormessig. M50 og M52 er holdbare motorer og tror jeg vil si at motorne går 300' km uten større problemer. Alt kommer egentlig ann på vedlikehold/kjørestil. Har bilen servicehefte, mener jeg du trygt kan kjøpe en bil som har gått opp mot 200' km.

Ville selv prøvd å fått tak i en med M52, eventuelt M50TÜ, altså med vanos. Har selv hatt 320 med M52 og det var egentlig en meget god motor til å være førstebil. Nå har jeg M52B25 (323i) og er meget fornøyd med den. Kan kanskje bli vanskelig å finne en 323i til under 90'k.

Vil vel egentlig si at valget på motor/bil, er ditt. Kjøp det du føler blir riktig for deg. :)

Skrevet

For guds skyld velg en 325!! :D

Savner draget i 2.5 litern så sinnsykt at jeg vurderer og kjøpe turbo til min 320 for og kompensere .. hehe

En 325 drar så mye bedre på lavt turtall en 320 at det er skummelt. 320 er forsåvidt en kvikk bil, men må komme på et viss turtall for at det skal skje noe.

Gamlebilen min, 325,en skal selges nå igjen. Den er sinnsykt fin. Fineste e36 jeg har sett som er orginal. Også i veldig god stand. Og billigere og forsikre en vanlige 325,er 8)

Bilen er i den prisklassen du er ute etter, så om du er interessert ring meg på 99299818

Skrevet
  325-Lfc skrev:
..Fineste e36 jeg har sett som er orginal. Også i veldig god stand. Og billigere og forsikre en vanlige 325,er 8)

Hvis den er orginal 325 så er det vel vanskelig å få det til å stå 320 i vognkortet. Eller er mente du utseende messig?

Skrevet
  pocket skrev:
Jeg har min regget på fadern, betaler vel ca 6k i året for 25 000km kjørelengde :wink:

har det samme på meg, er dog en 316i, men har sjekket å på meg selv i postbanken, og hadde det vært en 325i så hadde jeg ligget på 10k i året

8)

opplever heller ikke at 323i er billig å forsikre.. når jeg var atten så måtte jeg ha betalt 18k kun i ansvar... men det er forskjell fra selskap til selskap...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...