Gå til innhold

Byttet endeledd - Rattet peker litt til høyre

herbal
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg byttet endeledd på høyre side i kveld. Tidligere pekte rattet litt til venstre når bilen gikk rett fram, men nå peker rattet litt mot høyre. For å få av endeleddet måtte det en del makt til. Måtte banke litt med hammer der det er skrudd inn i styrestaget for å få det til å løsne. Men bilen skal ikke ha tatt noe skade av dette.

Tidligere når rattet gikk mot venstre har det ikke vært noe unormal dekkslitasje. Bilen drar heller ikke til siden når jeg kjører.

Noen som vet hvilken vei (ut eller inn) jeg må justere på høyre siden for at rattet skal sentreres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må lage staget litt lenger .løsne mutteren og skru staget en halv omdreining,skru til mutter og prøv. har det blitt verre ,så var det jo andre veien .kan jo ikke være verre en det ... bare å prøve . men verksted kontroll anbefales :) så er du sikker på å få det rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du må lage staget litt lenger .løsne mutteren og skru staget en halv omdreining,skru til mutter og prøv. har det blitt verre ,så var det jo andre veien .kan jo ikke være verre en det ... bare å prøve . men verksted kontroll anbefales :) så er du sikker på å få det rett

Skal prøve dette ved en anledning. Jeg målte på det gamle staget og telte antall omdreininger endeleddet hadde før det slapp. Skrudde det nye tilsvarende inn igjen.

Derfor kan det ikke være mye som skal til før det retter seg. Men uansett skal jeg nok ta en kontroll på et verksted.

Hvorfor skal man ta firehjulskontroll når man ikke har rørt bakstilling i det hele tatt? Er det for å "synce" for- og bakstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte på det gamle staget og telte antall omdreininger endeleddet hadde før det slapp. Skrudde det nye tilsvarende inn igjen.

Å telle gjenger bir bare sånn ca.. Hvis gjengene på det nye leddet begynner på en annen plass, feks en halv omdreining, vil dette gi ganske stort utslag. En halv omdreining på endeleddet kan være flere mm på hjulet. Og det skal ikke mye til før dekke slites skjevt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...