Gå til innhold

Hva skjer om man taker med en E30 cab?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke alltid di er like stabile di veltebøylene.. En kompis av meg havnet ut på en bakke med sin E36 cab, å akkurat når bilen hoppet av veien og traff bakken slo veltebøylene seg ut, rett gjennom stoff taket!

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

En kamerat av meg taka med e36 cab, å da slo ikke veltebøylen seg ut, gikk bra selv om de ikke slo ut heldigvis :) men det er noe å tenke på, har hørt om flere tilfeller hvor ikke sikkerhetsbøylene fungerer som de skal :( jeg er ikke noe fan av cab, å tanken på å take med en gir meg ikke mer lyst på en! :lol:

• 3 weeks later...
Skrevet

Kan si det sånn at hvis du taker (eller cabrioleer er vel bedre ord) så bør ikke det bli noe problem for deg resten av livet ditt. For det blir sansynlighvis veldig kort.

Hvis du først havner på taket så er det sansynligvis fordi du har kjørt styggfort. Man havner ikke på taket for å svinge litt brått i en rundkjøring liksom. Blir så mye energi involvert at når hodet ditt treffer bakken i 80 km/t med en bil på 1375 kg (+ subwoofer på 50 kg) over deg så kan du tenke deg resten. Kan vel sammenlignes med å hoppe på et kokt egg hvis du skjønner sammenligningen.

Har jobbet på luftambulansen, så kjenner til sånt for å si det mildt.

Skrevet

hørt om flere det har gåttt bra med etter å ha taket med e30 cab, bruker du ikke belte blir du somregel kastet ut, men da er jo faren å treffe andre biler o.l som ikke er helt heldig, men lander du uti en åker går det nok greit:)

Skrevet

Neida..klart det er skjer, overdriver vel en smule. Hvis den sklir langs siden, og så tipper over på taket er det vel sikkert greit, men begynner den og rotere kast i kast, eller flyr i lufta og så *pang* på taket liksom, og hvis det går bra bør den personen seriøst vurdere å gå i kirka uka etter som en liten takk.

Skrevet

Men det med at det ikke spretter opp i tide, skyldes vel kansje dårlige sensoerer/kontakter..?? Iogmed at det er en "gammel" bil... 3 serien har vel aldri vært noe bil å anbefale å take med..!

Så jo bare åssen den 318is'en etter Siri og Henning tragedien, så ut...

De fikk jo et "hopp" før de taket, men bilen var jo mer eller mindre flat, ser kuler i taket etter der de som satt satt.. Rest In Peace Siri & Henning.(kjente de begge)

Men jeg inbiller meg at den 5 serien jeg 520i'en jeg har kjøpt, tåler en del mer!?? noen som har noe formening om det?

Skrevet

Er jo en nyere konstruksjon, hele bilen virker jo bunnsolid. Den ble kollisjonstestet i Auto motor und sport i begynnelsen av 90-tallet, og gjorde det knalllbra husker jeg, bedre enn tilsvarende Mercedes og Audi.

Skrevet
Gjorde E36 det bedre en tilsvarende merc og audi? Hadde vært arti å hatt noe lesestoff rundt det :)

Nei, det var E-34. Husker ikke testen av E-36 desverre. Var ganske kule de testene. Husker de frontkolliderte blandt annet Mercedes s-klasse mot smart feks. Så ikke så veldig smart ut den smarten etterpå for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...