hartvix Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Jeg har fått noen små striper i frontruta, delvis p.g.a en visker som "hoppa av" og delvis p.g.a en litt for kvass isskrape... Ripene er små og lite synlige (så dem ikke før jeg fikk sola midt i fleisen i dag), men ganske irriterende - så det jeg lurer på er: finnes det noe man kan gjøre med dette? F.eks. et eller annet man kan polere inn?
rams Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Det finnes mange som reparerer bilruter for tiden og utbedringen av slike skader er som oftest gratis! (dvs. forsikringsselskapet ditt står for kostnaden)
Sandersen Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Ehh gratis ? skeptisk.. lite man får gratis her i livet
rams Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Ehh gratis ? skeptisk.. lite man får gratis her i livet Henger du med nå Sandersen eller er du fremdeles "sjeptisk" http://www.hurtigruta.no/produkter/steinsprut.asp (joda, det er for så vidt riktig at det ikke er gratis, men det fine er at du allerede har betalt for denne "tjenesten" gjennom forsikringen din)
Sandersen Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Jøss kult, jeg har noen ekkle riper i ruta jeg skulle ha blitt kvitt, tror du jeg kan få ny rute? den ser jo skamstygg ut,
rams Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Tror jeg overlater til de som driver innen bilglass å avgjøre hva du kan få eller ikke
Odland318is Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Jeg måtte bytte frontrute etter EU-kontroll februar 2002 OG 2004. Begge gangene pga striper i siktsonen. Viskerarm som var skeiv, og skrapte opp. Prøvde først med noe slipemiddel og slipemaskin, men NEIDA. Kan være du er heldig at de ikke er for dype...
Arimanni Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Vist du kan kjenne stripa med negla di, får du ikkje slipt det, da må du bytte frontrute. Eg må desverre bytte frontrute på min, og det er ikkje gratis sånn som sliping av frontrute og rep av steinsprut
E.Wenaas Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 har du fått skade på frontruten som ikke er mulig å rep., må man betale 2000,- i egenandel for ny rute (på personbiler). Dette er normale takster de aller fleste forsikringsselskaper har i pakken sin.
wheelman Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 ny rute fra rekvisitakjelleren koster 1100, til min e36 så det er jo waste of money.. gøyere og hive dem i do
Champ Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 hah...... ALT av glass på min forsikring er GRATIS, uten egenandel, og nå skal jeg bytte frontrute for 2 gang på under ett år , Vesta forsikring har ingen egenandel på glass whatsoever da jeg fikk en brist i min frontrute og ringte dem sa de at jeg har ingen genandel om jeg bytter en gang i uka eller 1 gang hvert 5 år
Arimanni Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 Tok berre ein liten test no. Ringte Vesta og spurte ke dei skulle ha for å forsikre bilen min. Eg er 21 år Bmw 520ia 1989 mod Kjørelengde: 20 000 pr år Delkasko 30 % Bonus Litt over 20 000. Hos Gjensidige betaler eg 6500 kr for den samme forsikringa, og ettersom det koster 5000 kr å skifte frontrute, så kan eg skifte ein del gonger for å komme opp i den samme summen som det koster å vere kunde av Vesta!
Champ Skrevet November 29, 2006 Skrevet November 29, 2006 hehe , jeg betaler ikke 20 000 i alle fall. Jeg betaler ca 9000 og jeg har full kasko. men så bruker ikke jeg en kjørelengde på 20 000 i året. jeg er 33 år , har hatt lappen i 3 år nå ca
Cappel Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 Vesta hater ungdommer, bare så det er sagt. De prøvde seg med et samarbeide på forsikring med OBOS, med det resultatet at alle unge med en litt rå bil i hele landet plutselig ble OBOS medlemmer. Det kostet dem blod for å si det sånn...
bjalle Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 hah...... ALT av glass på min forsikring er GRATIS, uten egenandel, og nå skal jeg bytte frontrute for 2 gang på under ett år , Vesta forsikring har ingen egenandel på glass whatsoever da jeg fikk en brist i min frontrute og ringte dem sa de at jeg har ingen genandel om jeg bytter en gang i uka eller 1 gang hvert 5 år Det er nok ikke helt gratis,kjenner jeg forsikringselskapene rett så har de nok lagt inn prisen ett eller annet sted.ingenting er helt gratis i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå