Gå til innhold

Hjelp sprengskive- pinjong E21

Anbefalte innlegg

Skrevet
viss du ringer f.eks GS å sier du skal ha klemhylsa som sitter mellom lagera i piniongen så må de da forstå, viss ikke bør de revurdere stillinga si.. :D

problemet ligger i det at de finner ikke noe delenr på den, og det er jo noen forsjellige å velge i. fikk ett delenr fra Peder på mobimech, sendte han en mail og hørte om han kunne hjelpe med det. tok 20min så hadde han ihvertfall ett delenr :lol:

Skrevet
skal ikke se vekk fra att de kun selger lager å hylse i ett, lagera må byttes viss du har tatt av hylsa, hylsa må som regel kløyvast når den skal av.

tenkte kansje skifte lagrene å men skal se hva slags tilbud jeg får på de i morgen. hylsa bare sklei rett av :D hadde bare den mutteren blitt merka så hadde jeg sikkert kunna brukt den opp men det skjedde så fort alt at når vi sto der og demonterte så glemte jeg si fra og kameraten min tenkte ikke på det heller så da må jeg bare leve med det. har levert fra meg diffen. får den fedig montert,trenger bare skaffe delene. han som fikser den har gjort dette noen ganger før og er sinnsyk flink med bmw.

Skrevet

hvorfor plukka dere fra hverandre da? viss ikke lagera er gåen mener jeg?? viss han kompisen din kan dette med shimsing å blålakk å slikt er jo det gull verdt det! bakakslingoverhaling har det med å koste hvita utav øya! timene ruller fort på ett verksted der. Å med timepriser fremunder tusenlappen sier det seg selv... :(

Skrevet

Måtte plukke den fra hverandre etter sandblåsinga. enda alt var godt tetta så klarte det smyge seg litt sand inni pinjongen. den simmeringen som satt i forkant der var helt sprø så om det hadde nå innvirkning???

har en diff liggende i allefall om alt går til hel... så skal se hva som skjer nå når alt blir montert rett igjen. bruke bare opp lagrene ellers i diffen. skifter bare det jeg må. jobber som mekaniker han som fikser den og er mye mere dreven til å montere den, så da har diffen min litt større sjangse holde i lengden. koster sikkert noen kr men det er vel verdt det.

hva mener du med blålakk?

Skrevet
lakk som du legger på tannhjula på piniong og kronhjul så du ser om du har rett klaring/inngrep. dette må være pinlig nøyaktig! viss ikke får du ulyd!

regner med at det ordner seg når alle delene er på plass. om ikke ska jeg legge ut bilder :lol: lærer noe nytt stadig.

de må da vite hva en spennhylse er. husk momentet kan variere på hvor mange bolter. det er meget viktig. fikk du hjelp av sæther?

alle jeg snakke med viste va det var for noe,problemet var at det kom ikke opp noe delenr noen plass, om dette kan ha med at det lå under US utgaven å gjøre?

fikk delenr av Peder på mobimech. da ble det fart i sakene så ny spenhylse er bestilt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...