Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tema sier har jeg nettopp fått et jævlig stort problem med førerdøra på bilen min. Det går ikke ann å åpne den opp, hverken med dørhåndtaket på innsiden eller utsiden. Så hva skal jeg da gjøre? ikke så lett å få av dørtrekket for å komme til mekanismen med lukket dør. Noen som har vært borti liknende før?? Noen tips??? trenger dem sårt

• 3 years later...
Skrevet

går låse tappen opp eller er det lås kassa som ikke vil opp.

lås tappen på bilen min er treg men trykker mange ganger går den opp. eller alltis med handtaket..

hender døra mi fryser og ikke vil opp med handtaket innen ifra.

kjørt med full varme over lenger tid og vente noen timer så åpner nok døra.. men her om dagen låste den seg på kvelden så tok jeg neven og ga døra et kakk under hand taket så gikk den opp. ikke noe problem senere.. dette er 2 dager siden nå..

men det var værst foje uke da jeg vaske bilen flere ganger..

var kjipt når begge dørene låste seg å gå igjenom vindu...

Skrevet

låsetappen går opp og ned når man trykker flere ganger på nøkkelen, men aldri med en gang.

Problemet er at når man drar i håndtakene på både inn/utside, så skjer ingenting.

Har hatt dette problemet hele veien med fører dør. dvs, dersom man drar i håndtaket når døren er låst, og deretter låser opp, så skjer ingenting... løste dette med å slå i døra, så hørte man et klikk og døren kunne åpnes....

Men virker som denne voldelige metoden er oppbrukt, slår snart håndtaket gjennom døren, så det er nok ikke løsningen :s

bilen står i oppvarma garasje, så låsene er ikke frosne...

Ingen som har erfaring med dette?

Evt. tips til hva man kan gjøre??

Skrevet

huff, hørtes ikke morsomt ut. Bare slenger ut av det lille erfaring jeg har med håndtak.

er vaieren på da? Merker du at det er motstand når du drar i ytterhåndtaket? eller er det helt løst? Kan jo være vaieren som er slakk også.

Vet ikke om det er mulig å ta av håndtaket når den klumpen ved siden av (der man putter inn nøkkelen) er skrudd fast. Det kan være mulig at det akkurat går å ta av håndtaket. Løft opp håndtaket, skyv det framover mot frontlykta. HVIS dette går (tviler egentlig - men verdt ett forsøk) kan du prøve manuelt å dra i vaieren slik at du får opp døra. (hvis det var det som var problemet)

Skrevet

Når jeg hadde dette problemet endte jeg med å ta ut begge forsetene. Måtte løfte ut førerstolen over midtkonsollen :P Deretter plukket vi av dørpanelet slik at min far kom til mekanismen på innsiden og fikk lukket opp. Smurte deretter opp hele systemet, og ting virket som det skulle siden. Så vidt jeg veit er det ingen wiretrekk i mekanismen på E46. Er kun stag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...