Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Poenget er at en M50 ombygging vil koste MYE mer enn et regreimbytte, evt en M40 byttemotor.

Det har du nok rett i, skal si ifra om den kammen.

Skrevet
har den hjemme ja :) så kan du velge selv om du vil ha aut. el man. kasse..hehe

Skal jeg ha, så skal det være manuell.. :D hvor skal du kjøpe værksted?

Katti fikk du internett? og data? 8)

Skrevet
Hei, nå er det på tide at jeg bytter reg reim på min kjære m40b16 motor :? og i den forbindelse lurer jeg på om det har noe og si med pekkinga i motorn? blir det bedre etter bytte?

Noen som vet noe om det? vet forøvrig at det er en møkkamotor..

M40 er en drittmotor, det er jeg også enig i!

ON topic: Pekkinga? = Tikking?

Å bytte regreim på M40 er temmlig simpelt. Tør du ikke å gjøre selve oppspenninga av ny reim selv så skrur du vekk alle deksler og slanger og tar den med til et verksted der du får de til å bytte reima (kun reima og evt nytt strammejul). Dette fikser de fleste for en billig slump uten kvittering. Type 400-500kr. All jobben som gjør at reg reim er så dyrt å bytte er fjerninga av alle deler for å komme til.

Jeg ser du vurderer å sette inn M50. Det koster ihvertfall flesk i forhold til å bytte reg reim! Kan du ikke skru så er du fort opp 20k med motor i bilen klar til oppstart, og da er den ikke godkjent.

Nei, bytt regreim du.

For å bli kvitt noe av tikkinga kan du prøve en dieselrens av motoren. Har du titta på kammen din? Om den er slitt så kan du evt prøve å få tak i en brukt. Har faktisk en liggende.

Ka du skal ha for kammen da? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...