doG Skrevet Desember 1, 2006 Share Skrevet Desember 1, 2006 Hei En av pærene sluttet å virke. Bilen skulle til service nå så jeg ba verkstedet skaffe og skifte pæren. Når jeg kommer hjem i garasjen ser jeg at det virker som om det er en annen nyanse i lyset, mer grønn/gul en den blå/hvit som var der fra før. Jeg er selv grønn på dette så jeg spør: Endrer fargen seg etter litt bruk eller er det forskjell på disse pærene? Er det noe betegnelse på den som står originalt i disse bilene som jeg kan sjekke opp mot? Hvis forrige eier har skiftet til en annen type en original fra BMW, kan jeg da forvente at verkstedet jeg hadde bilen på sjekket opp i dette før de skaffet pæren (Ikke merkeverksted). Takker for all hjelp Henning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Det kan være en kombinasjon av to ting. Pærene blir hvitere/blåere etter at de er brent inn, normalt et par hundre timer. Osram pærer er gulere enn Philips pærer. Philips er det som står i fra fabrikk. En av mine pærer gikk, og jeg erstattet en Philips pære med en Osram. Denne var merkbart mye gulere, endte med at jeg byttet begge. Hvis pærene er av samme fabrikat, trenger bare den nye å brenne seg inn en stund. MVH TommyL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doG Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2006 OK, takk. Jeg får høre med de hva de har montert. Man bør vel forvente at de monterer det som allerede står på bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå