Einar_Johan Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Hei! Jeg har en E21 316 1976mod (med standard 1,6l M10 motor). Jeg har i det siste av å til merket litt "svidd lukt" når jeg har parkert. Så litt nærmere på det igår, og det lukter svidd (olje?)/ryker litt fra overkant av der grenrøret er festet. Ser også bitte litt "fersk olje" rundt toppdeksel. Kan det være toppdekselpakningen som er gåen? -> olje som drypper på grenrøret og lager svi-lukten? Eller noe ennet? Omfattende å reparere? Takker for tips! Mvh Einar Johan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-Racer Skrevet Desember 2, 2006 Share Skrevet Desember 2, 2006 Hei ja ! For det første har du nok en 1,8l m10 motor(M10b18)Ble aldri laget 1,6l m10 motor.Om det har noe å si. Men til saken.Å bytte toppdekselpakning(ventildeksellokk pakning)er en enkel sak,bare å ta av luftfilter boksen(Ikke nødvendig,men gir bedre plass)+at du slipper at dritt faller ned mellom kammen.så er det bare å løsne\ta av huske jeg ikke feil tror jeg det er 6 mutrer å 4 bolter.Svidd olje lukt kan komme av at du har en oljelekasje under fordelerlokket,altså på toppen. det er "nesten" standard på m10 motorer. Lykke til,om det var til hjelp:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå