Bimmerlars Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Spørsmål til dere som garanter vet: Er fremre travers i firer og sekser E30 like? Slik at en M20 passer bolt-on i en E30 med firer ved tanke på motorfester osv.
Bimmerlars Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Den er lik. Takk. Har traversen i sekser E30 også feste til demperen som sitter på firerne?
oddis Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Den er lik. Takk. Har traversen i sekser E30 også feste til demperen som sitter på firerne? Nei, det er nettopp det, det har den IKKE. Derfor er de ikke 100% like. Er jo bare å kappa av den lille braketten. 6'er biler har også av en merkelig grunn høyere tillatt forakselvekt enn 4'er biler. Lurer på hvorfor..
Bimmerlars Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Den er lik. Takk. Har traversen i sekser E30 også feste til demperen som sitter på firerne? Nei, det er nettopp det, det har den IKKE. Derfor er de ikke 100% like. Er jo bare å kappa av den lille braketten. 6'er biler har også av en merkelig grunn høyere tillatt forakselvekt enn 4'er biler. Lurer på hvorfor.. Sikkert pga. 51mm fjærbein mot firererenes 49
oddis Skrevet Desember 3, 2006 Skrevet Desember 3, 2006 Jo, men E30 karossene er jo like. Det betyr at man kan få godkjent en tyngre motor i et E30 320i kaross og enda jeg kommer med min E30 318i med tilsvarende understell IKKE får det.. Det er byråkrati på sitt verste.
Bimmerlars Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Skrevet Desember 3, 2006 Jo, men E30 karossene er jo like. Det betyr at man kan få godkjent en tyngre motor i et E30 320i kaross og enda jeg kommer med min E30 318i med tilsvarende understell IKKE får det.. Det er byråkrati på sitt verste. Det er nok fordi BT ikke vet at karossene er like. Det må du skaffe papirer på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå