Garasjesalg Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Heihå. Skal kjøpe hon nå for og hone M20B25 blokka mi. Da ingen i nærmiljøet her ikke har det, må jeg til og kjøpe en.. Noen anbefalinger? Såg en på biltema, men vet ikke om den er noe tess, godt mulig den er god nok, ikke vet jeg.. her er ivertfall beskrivelsen.. Honingsverktøy For sliping av sylindervegger. Justerbart anleggstrykk og bøyelig aksel. Drives med drill. Arbeidsvidde 2–7". Lett utskiftbare bryner. Leveres med stener, korn 280 (fin). Brukbart? Eller skal jeg bruke en annen korn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 den funka da fett når jeg hona blokka mi så ja vil nå si at den gjør det.. bare husk å bruk olje når du honer da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaelft Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Hm, når dere driver og sliper sylinderveggene, må vel gå opp i størrelse på stempel da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Hm, når dere driver og sliper sylinderveggene, må vel gå opp i størrelse på stempel da? Honing er jo nesten bare det samme som polering av en bil.Går ikke på så veldig hardt.. Jeg personlig liker kule-hon bedre.Mye lettere å holde senterert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The_transporter Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 du skal jo ikke hone så mye at du må opp i stempelstørrelse da om du ikke har noen fææle riper da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaelft Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Samme som polering av bil, hmm. Men hva hjelper det for da? Står jo at det leveres med bryne, og da blir det jo utført fysisk slitasje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brunobrun Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 meningen med honing er vel ikke att du skal fjerne store riper og få opp diameteren på sylinderen. men når det skal være sagt mener jeg att kule-hon er mye bedre en en med flate steiner... litt av vitsen med honingen er å lage kryss "spor" i sylinderen, og det blir ikke så bra med en flat-hon som jeg kaller det. på skolen lærte jeg att man skal holde seg til kule-honen så langt som det er mulig. men selvfølgelig har jeg måttet brukt "vanlig" hon der jeg har jobbet siden. men uansett hva du velger blir det sikkert ett greit resultat. men når det skal sies så egner vel kule honen seg sikkert dårlig til fjerning av små riper og lignende. mvh. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet Desember 4, 2006 Share Skrevet Desember 4, 2006 Hm, når dere driver og sliper sylinderveggene, må vel gå opp i størrelse på stempel da? Honing er jo nesten bare det samme som polering av en bil.Går ikke på så veldig hardt.. Jeg personlig liker kule-hon bedre.Mye lettere å holde senterert. Honing er vel det stikk motsatte av polering. Det er meningen at man skal lage masse små riper slik at man oppnår en oljefilm på sylinderveggene. Det handler om å opprettholde hydrodynamisk smøring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2006 Jeg skal hone pga overflate rust i noen av sylindrene.. Men takker for gode svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian329 Skrevet Desember 5, 2006 Share Skrevet Desember 5, 2006 Honing gjør man bl.a. for å fjerne ovaliteter i sylindrene, mao er det ikke noen god idè å bruke kule-hon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå