Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det bildet er photoshoppa ja, her er originalen;

turbo-E30.jpg

"875 hk vid 5.000 rpm och 1.65 bars laddtryck (720 hk på blyfri 98 ). Max vridmoment 1263 Nm vid 3.900 rpm och 1.65 bars laddtryck. (950 Nm på blyfri 98 )

"Holset/Schwitzer turbo med 68 mm inlopp"

Da den var i bilsport var rekorden på 402m 10,44 og høyeste sluttfart 227 km/h :wink:

Skrevet

Trengs ikke å gøres med M3 motor for å få det til å gå godt...

Se denne med lyd:http://www.dpccars.com/car-movies/10-13-06page-900-horsepower-BMW-E30.htm

Skrevet
0006095748994jpgforwebltu8.jpg

noen som kanskje har lagt ut denne her før men den er i hvertfall sinnsykt rå 8)

vet ikke ossen jeg får bilde større men.. :oops:

Må vel ha redigert dette bildet noe? Bilen er jo helt skeiv og dradd i fronten

Skrevet
Det bildet er photoshoppa ja, her er originalen;

turbo-E30.jpg

"875 hk vid 5.000 rpm och 1.65 bars laddtryck (720 hk på blyfri 98 ). Max vridmoment 1263 Nm vid 3.900 rpm och 1.65 bars laddtryck. (950 Nm på blyfri 98 )

"Holset/Schwitzer turbo med 68 mm inlopp"

Da den var i bilsport var rekorden på 402m 10,44 og høyeste sluttfart 227 km/h :wink:

skulle kanskje lest igjennom tråden før jeg svarte.. :P

Skrevet
det är min kompis kompis bil....:)

Ser ut som en M20 motor det der.

Man trenger ikke en S-motor for å bygge brutale turbomotorer!

Bruk heller M motorer (M20, M30, M50 etc) til turbobygge, slik at vi ikke "ødelegger" alle responsmaskinene der ute! :D

Skrevet
Det bildet er photoshoppa ja, her er originalen;

turbo-E30.jpg

"875 hk vid 5.000 rpm och 1.65 bars laddtryck (720 hk på blyfri 98 ). Max vridmoment 1263 Nm vid 3.900 rpm och 1.65 bars laddtryck. (950 Nm på blyfri 98 )

"Holset/Schwitzer turbo med 68 mm inlopp"

Da den var i bilsport var rekorden på 402m 10,44 og høyeste sluttfart 227 km/h :wink:

Synes det bør nevnes litt flere detaljer ang denne motoren..

Det er ikke "det store", at den har 875hk, og har kjørt 10.27 på 402m synes jeg.. Det som imponerer meg mest, er at det er snakk om en orginal M5 motor, kun med senket kompresjon! (han hadde til og med orginale råder til å begynne med mener jeg!) Det er der det store :shock: ligger mener nå jeg :D

Vi snakker om en knapt åpnet orginal motor, uten porting og abrakadabra kammer, med en turbo som tilfeldigvis lå på loftet til VM performance :D et 1200nm budsjett bygg!! :D

Respekt for bmw ingeniørene, for godt konstruerte motorer :)

10.27 var ikke det imponerende med den repa`n han kjørte, men det faktum at han spant hele veien gir meg frysninger :D :D

Skrevet

10.27 var ikke det imponerende med den repa`n han kjørte, men det faktum at han spant hele veien gir meg frysninger :D :D

Rimelig imponerende når han legger inn 3. gir midt på stripa, og lager to svarte streker opp til mål.. 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...