Gå til innhold

Digitalt M5-instrument og kjørecomp - bolt on ved ombygging?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i gang med en liten ombygging etterhvert, og skal da altså ha inn "digitalt" instrumentpanel og kjørecomputer fra en '90 M5 i en 520i med analog kmteller og liten kjørecomputer.

Fra tidligere vet jeg at OS Bildeler sier det er veldig vanskelig/mye arbeid å sette inn et standard digitalt instrumentpanel i de som hadde analoge tellere, og jeg vet også at dersom man skal opp til stor kjørecomputer i 518i/520i så må man ha kjørecomputer fra nettopp en 518i eller 520i fordi de har en CC-chip bakpå som de andre større modellene har på instrumentpanelet.

Spørsmålet mitt er da altså, kan jeg bare smekke inn digitalt instrumentpanel og stor kjørecomputer siden jeg også skal bytte til M5-hjerne, eller begrenses det hele av ledningsnettet?

Skrevet

Jeg vil tro at det begrenses av ledningsnettet..Uten at jeg skal være skråsikker :wink:

Den tidligere eieren av e34en jeg hadde gjorde nesten samme operasjon som du planlegger..Han endte iallefall opp med å bytte hele ledningsnettet..Fra det "lille" til det "store"..

Lykke til iallefall :)

Skrevet

Saken er at min bil allerede har "det store" ledningsnettet med (liten) kjørecomputer, ABS (og airbagplugger liggende klar). Da skal en stor kjørecomputer fra 518i/520i bare være å smekke rett i.. men digitalt instrument og kjørecomputer fra en annen bil enn 518i/520i blir det noe annet med..

Men det er mulig jeg bare må bytte hele ledningsnettet. Tidkrevende møkkajobb tenker jeg om det.. hadde vært greit å slippe!

Skrevet

Kan du ikke bare ta ut det instrumentet som sitter der nå, og sjekke om du har de rette kontaktene til det digitale siden bilen din har det store ledningsnettet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...