Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal selge min 750motor mye er gjort med den alle pakninger å tettninger

er nye samt vann pumpe å sånt... vasket i delevasker å lakkerte detaljer helt, strøken toppene ble å litt fresa på den.. selges rimelig ved hurtig avgjørelse 17.000kan disk

90617745

  • 2 weeks later...
Skrevet
Du har kanskje noen bilder av motoren?

beklager dere har helt glemt å sjekke denna skal ta noen bilder så fort som mulig jeg:)

Skrevet
ka må gjøres for å få den i en e30?

den største jobben er girkasse tunnel å torpedovegg(siden motor er så tung) resten er bare småtteri..

Skrevet

V12'rn er faktisk lettere enn m5 motorene... men som turbotrulsen sier så er meste jobben girkasse tunellen og torpedo veggen..

men automat med V12 blir FEIL, og en brukt manuell kasse koster fort 50 000 og en ny koster vel 90-100 000 ?

Skrevet
V12'rn er faktisk lettere enn m5 motorene... men som turbotrulsen sier så er meste jobben girkasse tunellen og torpedo veggen..

men automat med V12 blir FEIL, og en brukt manuell kasse koster fort 50 000 og en ny koster vel 90-100 000 ?

stemmer gutter, men vis ikke jeg tar helt feil kan en bruke v8 kasser..

men alt følger jo med så det går jo an å bruke clutchhuset på

tremec kassa, den tåler 700nm.. pris 20.000,-

eller f.eks m5 3.8 v8 ca 10-15.000

sånn er livet..

Skrevet

Greit nok: Automat er sært, men når du begynner å få skikkelig motor til å drive den, så vil de fleste innse at det faktisk er en ganske deilig følelse å ligge å cruise rundt med automat.

Og takket være kreftene motoren produserer så sparker det bra fra når du klamper gassen i bånn.

Så går jo kick down mye kjappere enn om du skal gire ned selv med manuell kasse, og du får med engang trykk på bakhjula :wink:

Men skal du ha "raserbil" eller ønsker å kjører litt mere sportslig av deg, så velger du manuell kasse. (noe som er dyrt til 750/850-motorene)

Men lykke til den som kjøper motoren :wink:

(må da være sykt å bygge twinturbo i disse! :love: )

Skrevet
Greit nok: Automat er sært, men når du begynner å få skikkelig motor til å drive den, så vil de fleste innse at det faktisk er en ganske deilig følelse å ligge å cruise rundt med automat.

Og takket være kreftene motoren produserer så sparker det bra fra når du klamper gassen i bånn.

Så går jo kick down mye kjappere enn om du skal gire ned selv med manuell kasse, og du får med engang trykk på bakhjula :wink:

Men skal du ha "raserbil" eller ønsker å kjører litt mere sportslig av deg, så velger du manuell kasse. (noe som er dyrt til 750/850-motorene)

Men lykke til den som kjøper motoren :wink:

(må da være sykt å bygge twinturbo i disse! :love: )

Deilig i et par dager, så er man møkk lei. Synes heller ikke det tar lengre tid å gire ned selv enn å ta kickdown. Automat er og blir ubrukelig

Skrevet

Automat er bare nyelig om du spør meg :)

Tidligere syns jeg at å gire var mer enn halve kjøreopplevelsen, men etter jeg fikk kjørt en E39 med automat, så var jeg ikke i tvil :)

Har bilen litt krefter å ta av er det bare helt konge 8)

sorry, ble litt OT

Skrevet
[Deilig i et par dager, så er man møkk lei. Synes heller ikke det tar lengre tid å gire ned selv enn å ta kickdown. Automat er og blir ubrukelig

Hvor tar du dette fra? Hva er det egentlig ubrukelig til? Og synes du det er direkte artig å trekke ei stang frem og tilbake for hver nedbremsing?

Nå skal det sies at jeg har manuell selv, og "trives" egentlig med det, men automat er og blir mer avslappende å kjøre med. Dette kommer egentlig helt ann på hva man bruker bilen til, så og si det er ubrukelig blir bare teit.

Edit: Sorry OT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...