montesi Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 God dag.. Har en 523i 96 mod med et airconditionanlegg som er litt ustabilt.. Nå er det lenge siden(et par uker) jeg har kjørt noen turer på over 20 min, men disse turene er for det meste ganske kalde.. noe tegn til varme etter 10 min kan skimtes, men ikkeno særlig mer.. Hva kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antiloop Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Defekt termostat muligens! Kommer motortemp opp i normal varme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Ser du holder til på Jessheim. Dra til Tan som har BMW verskted på Jessheim Næringspark. Han fikser dette PM for tlf hans hvis du ikke vet hvor det er.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montesi Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2006 motoren kommer opp i vanlig temp ja.. har ikke hatt no problem med temp på motoren, men på en liten svipptur nå begynte motoren å bli varm, for så å dempe seg igjen. Dette skjedde med mellomrom på ca 5 min.. Da jeg stanset nå, fortsatte den å stige, men da skrudde jeg av og satt meg her.. For et par uker siden stod begge vinduene(el drevne) oppe og takluken var oppe 1/3, da jeg satte meg inn i bilen om morgenen.. Det var vel omtrent etter denne hendelsen at ting begynte å skje.. Kan det da være no elektrisk relatert, og ikke nødvendigvis noe som har gått istykker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 motoren kommer opp i vanlig temp ja.. har ikke hatt no problem med temp på motoren, men på en liten svipptur nå begynte motoren å bli varm, for så å dempe seg igjen. Dette skjedde med mellomrom på ca 5 min.. Da jeg stanset nå, fortsatte den å stige, men da skrudde jeg av og satt meg her.. Høyrest ut som termostaten opnar for tidlig...prøv å sette bilen på tomgang ei stund...temperaturen pleier å komme litt lettare då...sjekk om du får varme også viss tempen på motoren blir normal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvin Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 høres veldig ut som det jeg sleit med for et par uker siden, var bare luft i kjølevæskesystemet som var problemet med meg iallefall, men bytta termostaten bare for å være sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montesi Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2006 kom nok litt feil ut det der.. med varm mente jeg FOR varm.. Da jeg stanset bilen var den neste oppe på rødt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Desember 6, 2006 Share Skrevet Desember 6, 2006 Hm, da er det vel fare for at oyvin har rett...fort at det er luft i systemet viss det blir for varmt og varmeapparatet funkar dårleg! Så luft litt du, skal sjå det blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
montesi Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 6, 2006 fikk ordnet det ikveld.. av en eller annen grunn har det ikke blitt etterfylt frostvæske på service, radioatoren hadde masse støv og dritt rundt seg, og en smart hode fant ut at radiatorvifta var for liten for dimensjonen på motoren... takk for alle tips og svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå