Pauls1 Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 Skal montere turbo på 328`n snart. eneste jeg har tenkt å gjør med innsrøyting er å montere en bensintrykk regulator.. men jeg lurer på om dysene er store nok? eller bør jeg bytte til noen større? hvor store i såfall? vil jo ikke drukne motoren heller.. skal kun ladde med 0,5 og håper på 300hk ca.
turboxs Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 da bør du undersøke litt mer for den motoren der må vel etter hva jeg vet ha chip og endel sånnt fro at det skal virke
Ola. Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 Du kan ikke bare øke bensin trykk.. Du bør kjøpe et såkalt tilleggs sprut, som styrer en eller flere ekstra dyser som må monteres på trykkrør like før gasspjeld f.eks.. (helst etter, men det er ofte vanskeligere).. 0.2bar går kanskje med kun bensintrykk...
Widejuggao Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 i følge et firma her så mener de at du kan kjøre opp til 0.5 på kun bensin trykk regulator..?
Pauls1 Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Skrevet Desember 6, 2006 i følge et firma her så mener de at du kan kjøre opp til 0.5 på kun bensin trykk regulator..? det var sånn jeg også førsto det..
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 Mener Prebols her inne kjørte uten større dyser og tillegssprut på sin 325 turbo. Mener han også kjørte på rundt 0.4-0.5 bar.
Sigbjørn Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 Mener Prebols her inne kjørte uten større dyser og tillegssprut på sin 325 turbo. Mener han også kjørte på rundt 0.4-0.5 bar. Ja stemmer det, tror han kjørte med 0.45 i trykk. Snakket med flere firmaer å de seier at man kan kjøre med 0,5 i trykk uten å gjøre noe med bensintilførsel eller tenninga..
Pauls1 Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Skrevet Desember 7, 2006 har nå blitt anbefalt å kjøre med m3 dyser i allefall. de er på 340cc tror jeg. mens 328 dysene er på 200cc ca. en tommelfinger-regel er vel 1cc pr hk sånn ca?!
Kjetil 323i E36 Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 Dette kan nok stemme. Mener (igjen ) at Prebols hadde litt problemer med at bilen fikk for lite bensin, og da skiftet han visst til M3 dyser.
Sigbjørn Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 Passer m3 dysene rett på innsuget eller må det litt modifisering til?
Ola. Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 og hva skjer med store dyser? jo bilen kommer til å gå griiisefett på fin kjøring.. så fett at det er helt jævlig å, om forskjellen er så stor som du sier.. Det er ingen enkel vei utenom chip, eller tillegs sprut..
Pauls1 Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Skrevet Desember 7, 2006 og hva skjer med store dyser? jo bilen kommer til å gå griiisefett på fin kjøring.. så fett at det er helt jævlig å, om forskjellen er så stor som du sier..Det er ingen enkel vei utenom chip, eller tillegs sprut.. joda, ser absolutt poenget ditt.. men når bensintrykket blir høyere, så vil vell de orginale dysene "flowe" mere enn orginale 200cc? eller? fins det i såfall noen måte å regne dette ut?
325ixturbo Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 kjøp progressiv btr. + større dyser så kjører du med mindre grunntrykk. da øker bensintrykket etter turbotrykket..
Ola. Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 og hva skjer med store dyser? jo bilen kommer til å gå griiisefett på fin kjøring.. så fett at det er helt jævlig å, om forskjellen er så stor som du sier..Det er ingen enkel vei utenom chip, eller tillegs sprut.. joda, ser absolutt poenget ditt.. men når bensintrykket blir høyere, så vil vell de orginale dysene "flowe" mere enn orginale 200cc? eller? fins det i såfall noen måte å regne dette ut? Du må isåfall kjøre med bensintrykk regulator, som øker bensintrykket dobbelt så mye som turbotrykket.. 2:1 regulator heter vel det..? Det kan nok løse problemet på de aller laveste trykk, men jeg tør ikke si om det fungerer opp til 0.5bar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå