Gå til innhold

montere Turbo, større dyser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal montere turbo på 328`n snart. eneste jeg har tenkt å gjør med innsrøyting er å montere en bensintrykk regulator..

men jeg lurer på om dysene er store nok? eller bør jeg bytte til noen større? hvor store i såfall? vil jo ikke drukne motoren heller..

skal kun ladde med 0,5 og håper på 300hk ca.

Skrevet

Du kan ikke bare øke bensin trykk..

Du bør kjøpe et såkalt tilleggs sprut, som styrer en eller flere ekstra dyser som må monteres på trykkrør like før gasspjeld f.eks.. (helst etter, men det er ofte vanskeligere)..

0.2bar går kanskje med kun bensintrykk...

Skrevet
Mener Prebols her inne kjørte uten større dyser og tillegssprut på sin 325 turbo. Mener han også kjørte på rundt 0.4-0.5 bar.

Ja stemmer det, tror han kjørte med 0.45 i trykk. Snakket med flere firmaer å de seier at man kan kjøre med 0,5 i trykk uten å gjøre noe med bensintilførsel eller tenninga..

Skrevet

har nå blitt anbefalt å kjøre med m3 dyser i allefall. de er på 340cc tror jeg. mens 328 dysene er på 200cc ca. en tommelfinger-regel er vel 1cc pr hk sånn ca?!

Skrevet

og hva skjer med store dyser? jo bilen kommer til å gå griiisefett på fin kjøring.. så fett at det er helt jævlig å, om forskjellen er så stor som du sier..

Det er ingen enkel vei utenom chip, eller tillegs sprut..

Skrevet
og hva skjer med store dyser? jo bilen kommer til å gå griiisefett på fin kjøring.. så fett at det er helt jævlig å, om forskjellen er så stor som du sier..

joda, ser absolutt poenget ditt.. men når bensintrykket blir høyere, så vil vell de orginale dysene "flowe" mere enn orginale 200cc? eller? fins det i såfall noen måte å regne dette ut?

Skrevet

joda, ser absolutt poenget ditt.. men når bensintrykket blir høyere, så vil vell de orginale dysene "flowe" mere enn orginale 200cc? eller? fins det i såfall noen måte å regne dette ut?

Du må isåfall kjøre med bensintrykk regulator, som øker bensintrykket dobbelt så mye som turbotrykket.. 2:1 regulator heter vel det..?

Det kan nok løse problemet på de aller laveste trykk, men jeg tør ikke si om det fungerer opp til 0.5bar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...