Eide Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 Har ein -01 mod 320d med 136 hk. Motoren fusker litt eit lite øyeblikk når eg står på tomgang og ruser opp mot ca 2500 omdr. Merker lite til det under kjøring, men kjenner at den fusker litt når eg gir svakt gass etter at at eg td har kjørt i nedoverbakke uten gasspådrag. Noken som har tips kva dette kan vera?? Bilen er chippet
mr.popp Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 Sjekk luftmengdemåleren, hvor har du chippet den? Hvis ikke det er blitt gjort riktig så kan det kanskje være feilinnstillt motorstyring... Få en diagnose på bilen så vet du nærmere, kan være så mye rart.
mortena Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 Synes ikke jeg hører annet enn at dieselgutta har problemer! Er det ikke det ene så er det det andre. Er det noen av disse bilene som IKKE har byttet dieselpumpe enda?? Tror jeg skal holde meg til bensinmotor med manuell kasse i all framtid...
P.I.B Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Luftmengdemåleren er jo et kjent problem på disse.
Eide Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Skrevet Desember 9, 2006 Har prøvd å skifta luftmengdemålar uten hell.. Har sjekka litt meir no, fryktar eg har ein defekt toppakning evt. turbo . Samtidig som motoren fusker kjem det litt blå røyk(oljerøyk) ut bak... Noken som skifta toppakning på denne typen motor?? Motoren er jo chippet så det er vel grunnen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå