Riefarn Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 Har i et par uker hatt et problem med at det smeller/dunker fra høyre framhjul i dumper o.l Når jeg gynger på bilen (over hjulet) kommer det også dunkelyd. Hjulet er også "løst". fikk beskjed om at det sikkert var hjullageret, så kjøpte nytt (1200kr) og verktøy for å skifte det (400kr), skiftet det, men lyden er der fortsatt.... (ganske irriterende) er det endeleddet som er gåent? eller kan det være noe annet? Orker ikke sitter mer ute i gjørma på gårdplassen å skru, så spør heller her først.
Bmwfanatic Skrevet Desember 6, 2006 Skrevet Desember 6, 2006 bærekule ? om hjulet er løst burde det gå an å finne ut hvor slarken er..
Endre87 Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 Jeg tipper det er dempertårn lager'et, det som er over demperen som er gåent. Var samme lyd med meg og når jeg kjørte over groper i veien og trykte ned bilen på den siden lyden kom fra, så jeg er nesten helt sikker på at det er det. Det er da veldig enkelt å bytte, du løstner demperen jekker opp bilen tar av dempertårn lagret og monterer nytt. Koster 370kr på Motortechnik.no Og med hjullager suser det, det smeller ikke, for da må lagret vere noe gåent , og da merker du det når du jekker opp bilen og river og drar i dekket, er det slakke da så er sikkert lagra dine litt ferdige
B.E.E. Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 Er det E-36 det er snakk om, ville jeg veddet mye på at det er støttestaget mellom bærearmen og stab-staget som er problemet. Jeg hadde samme problem på min tidligere, og det var hverken lager, topp-svinglager, styrekule eller noe annet, kun det lille støttestaget til et par hundrelapper
BreitBau Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 Jeg tipper det er dempertårn lager'et, det som er over demperen som er gåent.Var samme lyd med meg og når jeg kjørte over groper i veien og trykte ned bilen på den siden lyden kom fra, så jeg er nesten helt sikker på at det er det. Det er da veldig enkelt å bytte, du løstner demperen jekker opp bilen tar av dempertårn lagret og monterer nytt. Koster 370kr på Motortechnik.no Og med hjullager suser det, det smeller ikke, for da må lagret vere noe gåent , og da merker du det når du jekker opp bilen og river og drar i dekket, er det slakke da så er sikkert lagra dine litt ferdige Ta av gummikapselen og se om detbeveger seg opp og ned nedi der når du gynger på bilen Etterstram. Må du stramme mye, har foringa der gått.
Bmwfanatic Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 det kan være det støttestaget ja, det var en god ide
blade77 Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 Du har PM jeg vet ganske sikkert hva feilen har vært. Hjullageret ble byttet på denne bilen i sommer, så er garantert ikke det som var galt.
Endre87 Skrevet Desember 7, 2006 Skrevet Desember 7, 2006 Jeg tror det er dempertårn lagret siden det er e30 prøv å press ned bilen over dempertårnet på den siden lyden kommer fra, og hører du en lyd øverst i dempertårnet så er det lageret der som er ferdig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå