Gå til innhold

Har spilt 144,6 db i e46 sedan


 Share

Anbefalte innlegg

du legger ut veldig lite informasjon om din måling da. så vidt meg bekjent og opplevd. så har det noe med hva slags måle instrument man måler med. er det trykk eller volum? luftfuktighet :shock: ? og, bør jo også nevne antall elementer, forsterkere, oppsett av kabler +++

blir jo ikke riktig å sammenligne et billig og enkelt sammensatt anlegg mot f.eks Memphis Car Audio anlegget til Team Re-Loud.

det med luftfuktighet:

en kompis opplevde å faktisk spille 9dB høyere ( 3 ganger så høyt ) når det var en meget høy luftfuktighet! :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte DB måleren til bilradiospesialisten i byen, men de har vist to stykker og dette var den dårligste

Ble målt trykk (tror jeg)

Anlegget er foreløbig bare simpelt.

Har kun 30 kvadrat strømkabel.

En Stiger 1 farad kondensator

Maxima batteri

2 stk 15" Cerwin Vega V-max 15.4 i lukket kasse (ca 78 liter)

1 stk Cerwin vega 1200D Digitalforsterker

Alpine 310r (dvd- indash tv)

Ble stor foskjell da jeg gikk fra pioneer til alpine,

Vanvittig lydkvalitet på alpinespilleren.

Er forhandler av dette og tenkte jeg skulle sjekke hva jeg klarte og spille med ett enkelt oppsett.

Driver og oppgraderer nå.

Mer strøm, større forsterkere, dyrere element og porta kasse.

Men syns det spilte bra til å være forsterker og subber til nypris på ca 9000 tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres jo veldig bra ut det!

men, gå for mer strøm og jord. og se hvor mye du klarer å hente på bare dette. det er egentlig utrolig hvor nedprioritert dette er hos mange. var en her på forumet som hadde 6mm2 strømkabel i bilen sin. så det er nok undervurdert, akkurat dette med str på kabler.

blir spennende å følge med på hvordan du løser dette med anlegget i e46.

jeg er faktisk så frekk at jeg KREVER en prosjekt tråd på anlegget i din e46. det er langt imellom gode anlegg-prosjekt tråder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneerspillern som stod i het AVH-P7500DVD, var en fullmotorisert tv det også. Brukervennlig tv med masse kjekke og gode menyer og funksjoner, mye flere muligheter med pioneer-tvn en hva det er med alpine-tvn, men så lenge det er lyden du er interessert i, så knuser alpine pioneer. På ALLE pioneerspillere (3-4 stykker) har jeg hatt problemer med støy, som har forsvunnet med en gang jeg har byttet spiller.

Så pioneer har jeg mista trua for. Og det er synd for jeg liker design og menyer best på disse.

Har allerede solgt subbene og kjøpt større forstreker.

Så det blir ikke bare strøm og jordoppdatering.

Tror faktisk jeg kommer til å hente mest db på å få en porta kasse.

Blir mere luft. :D

Av subber blir det enten Cerwin Vega Stroker (2x15)

eller Rockford fosgate T1 (2x15)

Av forsterkere blir det Rockford Fosgate 15004 på høyttalere og

Rockford fosgate 40001bd på subber (4000W RMS i 1 ohm)

Har gått for ekstemt store forsterkere for jeg har også trua på "overkill" på denne fronten.

Min mening er at det som betyr "minst" er subbene, for 1500-2000 får du mer enn bra nok subber tror jeg. bedre med masse strøm og store forsterkere som kan levere dette. Hvertfall hvis en har store dyre element med masse watt så skal man spare på forsterker. Men det er kun min mening etter egne erfaringer.

Vet ikke helt hvordan jeg ordner en prosjekttråd?

Er rimelig fersk på disse forumgreiene.

Med mer jording mener du sikkert "feitere kabel"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis opplevde å faktisk spille 9dB høyere ( 3 ganger så høyt ) når det var en meget høy luftfuktighet! :shock:

Ikke for å ødelegge posten, men et spørsmål til dere som er oppdaterte:

Dobling av lydtrykk er en økning på 3dB lærte jeg. Når jeg leser følgende reportasje av Klipsch RF-83 i Lyd og Bilde skriver han følgende:

Mens vanlige høyttalere har en følsomhet på typisk 90 dB med én watt ut fra forsterkeren, tidobler RF-83 dette til 100 dB. Det betyr at der du normalt vil bruke en 100-watter kan du spille like høyt på RF-83 med 10 watt!

Stemmer dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gaasen: er det i cabben du har spilt ? vet dere har det samme subbene i den? stroker

Det er ikke i cabben vi har målt dette.

Det er ikke samme subbene, dette ble målt med v-max, mens vi har Stroker-PRO i cabben, med er veldig usikker på om det spiller mer i cabben. Skal bli artig å få målt den til sommern, men det er ikke så mye trykk der som jeg håpet på.

En del småplukk som står igjen der også, hjelper litt å få startet den tenker jeg. 200 amp dynamo på 14volt i den. Har ikke fått spilt mens den har snurret. Må også skaffe masse kondiser der.

Den har også innebygget lader på 50 amp som er montert inne i cabluka på ene siden med støpsel som kommer ut under bak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvordan jeg ordner en prosjekttråd?

Er rimelig fersk på disse forumgreiene.

Rett og slett bare å lage ett innlegg/starte en tråd under "BMW-prosjekter". Ikke noe mer muffins enn det :)

OK. Takker. Skal gjøre det etterhvert som jeg får begynt.

Venter på subbene og en forsterker enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneerspillern som stod i het AVH-P7500DVD, var en fullmotorisert tv det også. Brukervennlig tv med masse kjekke og gode menyer og funksjoner, mye flere muligheter med pioneer-tvn en hva det er med alpine-tvn, men så lenge det er lyden du er interessert i, så knuser alpine pioneer. På ALLE pioneerspillere (3-4 stykker) har jeg hatt problemer med støy, som har forsvunnet med en gang jeg har byttet spiller.

Så pioneer har jeg mista trua for. Og det er synd for jeg liker design og menyer best på disse.

Har allerede solgt subbene og kjøpt større forstreker.

Så det blir ikke bare strøm og jordoppdatering.

Tror faktisk jeg kommer til å hente mest db på å få en porta kasse.

Blir mere luft. :D

Av subber blir det enten Cerwin Vega Stroker (2x15)

eller Rockford fosgate T1 (2x15)

Av forsterkere blir det Rockford Fosgate 15004 på høyttalere og

Rockford fosgate 40001bd på subber (4000W RMS i 1 ohm)

Har gått for ekstemt store forsterkere for jeg har også trua på "overkill" på denne fronten.

Min mening er at det som betyr "minst" er subbene, for 1500-2000 får du mer enn bra nok subber tror jeg. bedre med masse strøm og store forsterkere som kan levere dette. Hvertfall hvis en har store dyre element med masse watt så skal man spare på forsterker. Men det er kun min mening etter egne erfaringer.

Vet ikke helt hvordan jeg ordner en prosjekttråd?

Er rimelig fersk på disse forumgreiene.

Med mer jording mener du sikkert "feitere kabel"?

Ok :), nei du må prøve å sette en seperat CD-Spiller istedet for å bruke DVD-Spillern.

Får litt mere ut av CD-Spillerne når det gjelder lydkvalitet på musikk,

da DVD-spillerne er mere speca på film og film musikk osv.

Mens CD-Spillerne er mere Musikk :)

Jeg bruker en Pionner Primer DEH-P980BT CD-Spiller i bilen min nå, og er veldig fornøyd med den.

Det med støy er att Alpine er litt mere "Grovere" bygd, d.v.s att de ikke trenger like god jording som Pioneer Spillerne trenger.

Det er den store feilen med Pioneer spillerne, de er alt for kresne på jordingen, men vist du har ett bra jordingspungt med litt grove kabler så spiller Pioneer spillerne veldig bra og kansje litt bedre enn Alpine.

Men er stor fan av Alpine men synst Pioneer er bedre når det gjelder instillinger på topp modelene ;).

Men det er bare det jeg mener da :).

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...