vjarred Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 Har sett på en jævli fin 1989 525iA(35000,-), men syns den har gått litt i lengste laget; 215000... Kor langt kan man vente sæ at dissan bilan går utn større problema, å kordan e d ma automatkassa? skull ehelst hatt en e28 M535 , men denna får kanskje duge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 M20B20 (129 hk)/M20B25 (170 hk) er ganske like motorer. Bygd på samme prinsippet, og har samme "problemene". Det som er viktig med desse er at du passer på å bytte registerreim med jevne intervaller, ca kvar 60 000 km og nokon av desse motorene kan ha seks kant skruer istaden for torx, så anbefaler deg å bytte dei ut med torx vist den har det. Ein anna ting eg har høyrt (og har hatt problem med på min M20B20 motor) er at toppen bør overhales når den har gått meir enn ca 200 000. Fort nokre ventilløftere teke helg Men vist bilen er bra vedlikeholdt er den så vidt innkjøyrt Automatkassene til BMW TÅLER juling! Min har fått ein del juling dei siste åra, og den girer fortsatt fint og er ingen problem med. Hadde eg vore deg hadde eg gått for ein M30B35 (211 kh), 535, istaden. Gode motorer og fin lyd Og så ligge dei ca i samme prisklasse Eg for min del var veldig nøyen på at E34-en eg sku ha meg hadde automatgear og skinninteriør, så gi heller eit par tusen meir for ein bil med skinn Andre ting eg kjem på i farta du bør sjå etter er: * Vindusviskere - slår dei i panseret? * Er det vib i bilen rundt 90 - 120 km/t? * Bremse skivene framme har ein tedens til å ruste veldig fort * MANGE E34-er slite med dårlege nærlys og langlys * Rust - under dører, kanaler, tanklokk, skjermer og rundt bagasjeromsluka. * Vist det er tøyseter, har førersetet ein tedens til å bli alt for fort slitt, nok ein grunn for å gå for skinn Har du bilder av bilen du vurderer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 7, 2006 Share Skrevet Desember 7, 2006 Hvis km standen stemmer, så har den jo "kun" gått rett under 12000 i året. Er bilen velholdt, og fortsatt blir tatt vare på, mener jeg denne har mange år igjen . OT: Min første bil var en -74 BMW 525 E12. Hadde gått ca 320000 når jeg kjøpte den(av fatter), kjørte nesten 40000 før jeg solgte den. Motor og gir fungerte utmerket når jeg solgte. Altså nesten gått 200000 mer en den du vurderer å kjøpe . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vjarred Skrevet Desember 7, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 7, 2006 Høres jo egentlig bra ut! ang. 535, så må man vel eie ett eget lite oljeselskap for å fóre dn:P Skal se om jeg ikke får prøvd den i mårra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Den såg jo ganske bra ut den der M20B25 bruker ca 1.14 liter pr mil med automat mens M30B35 bruker ca 1.22 med automat, så er ein liten forskjell ja, men dog morsomere å kjøyre Men får du tak i ein M30B35 med manuelt, bruker den mindre enn M20B25 på mila også Korleis er interiøret på den? Skinn eller tøy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vjarred Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2006 skal vetstnok være delskinn... håpe bære d e svart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Svart er etter min meining ikkje det finaste, men det er jo smak og behag http://www.bimmers.no/modules.php?set_a ... _photo.php Der har du min inni Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Det er jo ein her på forumet som selger ein 525 som har gått 170.000km... Den er kanskje eit bedre kjøp... 30.000!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vjarred Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2006 ja denna blei nok desverre solgt rætt forran næsa på mæ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 * Vindusviskere - slår dei i panseret? Ey beklager at jeg stjeler tråden men litt men det gjør mine på e30'n enten det eller går på utsiden av vinduet på førersiden, er dette en fillefeil og fikse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_Larsen Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 er noen ledd du må bytte inni vindus mekanismen.. er ikke så mye arb nei.. bare å kjøpe delen å noen bils så har du å kose deg med en kveld..hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 ja denna blei nok desverre solgt rætt forran næsa på mæ! Surt når sånt skjer Men finnest fleire http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1314847 Blant anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 ja denna blei nok desverre solgt rætt forran næsa på mæ! Surt når sånt skjer Men finnest fleire http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1314847 Blant anna bra bil selges.skiftet olje på motor/girkasse/kardang på hver 5000km. motor drivverk bra. kunn 2eigere Ring for mer info. Skifte olje på gearkasse og kardang for hver 5000 km???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå