Gå til innhold

M20b25 turbomotor. Stempler og ladetrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har et spørsmål jeg håper å få svar på.. Har kjøpt en overhalt m2b25 motor fra 86" med neddreide originale stempler. Skal være ca 8-8:1 kompressjon.

Har fått høre at disse ikke tåler mer enn (safe) 0,5 bar ladetrykk pga stemplene blir for tynne og kan smelte/ødelegges.

Stemmer dette?

Skal kjøres med 535 dyser og ny bensintrykk regulator. Håper på 230-250hk hviss dette er mulig.

Håper på svar da turbo på e30 er ganske nytt for meg.

mvh Frode

Skrevet

535lmm og?

Tror du trygt kan dra på litt til, uten at jeg skal si det for sikkert alt er relativt.

Men det er jo mange som kjører høyere trykk på dreide org stempler med 8.1 i komp

Skrevet

Jeg kjørte ca 350hk med 86 stempel i 3 år uten noe problem.

Og motoren går enda i en annen bil.

Alfa omega er at ting er riktig justert.

Skrevet

propan: hva tenker du på når du sier at alt må være riktig justert?

leker litt med tanken på turbo på 323'n selv, og har litt tanker rundt hva som kan forbli orginalt med tanke på 230-250hk.. :)

Skrevet

Jeg har ladet 1 bar på orginale neddreide stempel, og det har fungert hele denne sesongen for min egen del, + noen runder med straffing på rudskogen :D

Jeg hiver meg på den teorien til propan her, og sier at A/F verdien er elementær

Skrevet

ved 8.8 i komp tror eg at du vil få tenningsbank ved rundt 0.7 bar med standard tenning.hadde du hatt rundt 7.5-8.1 i komp kunne du glatt kjørt på 1.0-1.2 bar med riktige dyser(340ccm-380ccm)/535lmm/1.1:4 Btr.

Skrevet

takk for svar!

Skal bruke LMM og dyser fra 535, men er ikke disse dysene 189cc og standard er 149cc? må jeg ha enda større dyser? bilen skal jo være i daglig drift.

Hører jo at folk kjører med original komp, uten btr og kjører på med 0,7 i trykk..? kan jo umulig være bra..

Skrevet
takk for svar!

Skal bruke LMM og dyser fra 535, men er ikke disse dysene 189cc og standard er 149cc? må jeg ha enda større dyser? bilen skal jo være i daglig drift.

Hører jo at folk kjører med original komp, uten btr og kjører på med 0,7 i trykk..? kan jo umulig være bra..

Originaldysene er på 154cc, og 535 er på 192.

535 dysene er ikke gode for mer enn 215+ hk..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...