Frode_E30 Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 Hei! Har et spørsmål jeg håper å få svar på.. Har kjøpt en overhalt m2b25 motor fra 86" med neddreide originale stempler. Skal være ca 8-8:1 kompressjon. Har fått høre at disse ikke tåler mer enn (safe) 0,5 bar ladetrykk pga stemplene blir for tynne og kan smelte/ødelegges. Stemmer dette? Skal kjøres med 535 dyser og ny bensintrykk regulator. Håper på 230-250hk hviss dette er mulig. Håper på svar da turbo på e30 er ganske nytt for meg. mvh Frode
ehrnst Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 535lmm og? Tror du trygt kan dra på litt til, uten at jeg skal si det for sikkert alt er relativt. Men det er jo mange som kjører høyere trykk på dreide org stempler med 8.1 i komp
The_transporter Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 brenner vel ikke hul med nok bensin vel? uten at jeg skal si noe på det.. vet ikke så mye.. bare det jeg har hørt her og der...
Per Christian Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 Det som er viktigt er og justere den bra pga stemplene,Det kan brenne hull i dem.Tips stempler fra 88+ funker bra. Eller fra 318is m42 motoren.
propan Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 Jeg kjørte ca 350hk med 86 stempel i 3 år uten noe problem. Og motoren går enda i en annen bil. Alfa omega er at ting er riktig justert.
Scirre Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 propan: hva tenker du på når du sier at alt må være riktig justert? leker litt med tanken på turbo på 323'n selv, og har litt tanker rundt hva som kan forbli orginalt med tanke på 230-250hk..
propan Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 Først å fremst at A/F verdien er riktig. Altså blandingen mellom bensin og luft.
sh0rty^ Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 Jeg har ladet 1 bar på orginale neddreide stempel, og det har fungert hele denne sesongen for min egen del, + noen runder med straffing på rudskogen Jeg hiver meg på den teorien til propan her, og sier at A/F verdien er elementær
Kimmit Racing Skrevet Desember 8, 2006 Skrevet Desember 8, 2006 ved 8.8 i komp tror eg at du vil få tenningsbank ved rundt 0.7 bar med standard tenning.hadde du hatt rundt 7.5-8.1 i komp kunne du glatt kjørt på 1.0-1.2 bar med riktige dyser(340ccm-380ccm)/535lmm/1.1:4 Btr.
Frode_E30 Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Skrevet Desember 9, 2006 takk for svar! Skal bruke LMM og dyser fra 535, men er ikke disse dysene 189cc og standard er 149cc? må jeg ha enda større dyser? bilen skal jo være i daglig drift. Hører jo at folk kjører med original komp, uten btr og kjører på med 0,7 i trykk..? kan jo umulig være bra..
Kimmit Racing Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 skal du kjøre den daglig annbefaller eg deg og koster på deg tillegssprut og monter ei 100hk dyse om du skal ha rundt 300-320hk
2RE_Racing Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 takk for svar!Skal bruke LMM og dyser fra 535, men er ikke disse dysene 189cc og standard er 149cc? må jeg ha enda større dyser? bilen skal jo være i daglig drift. Hører jo at folk kjører med original komp, uten btr og kjører på med 0,7 i trykk..? kan jo umulig være bra.. Originaldysene er på 154cc, og 535 er på 192. 535 dysene er ikke gode for mer enn 215+ hk..
Frode_E30 Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Skrevet Desember 9, 2006 535 dyser med progressiv btr kun god for 215hk? hmm..
Garasjesalg Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Mange bar kan man dra ut av en m20b25 uten tillegssprut?
Kimmit Racing Skrevet Desember 10, 2006 Skrevet Desember 10, 2006 du kan dra ut rundt 1-1.2 bar om du justerer det maksimalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå