323i Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Vet at mange har på forumet ikke liker tanken på og skjære hull i hatteylle, eller bilen forøvrig Er det noen her som vet om det går utover bilens styrke/stivhet, eller godkjenning? Er det lov? Tenker da på utskjæring av hull i hattehylle for bassrefleks til subb, eller større hull for feks. montering av 6*9 uten adapter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Desember 8, 2006 Share Skrevet Desember 8, 2006 Vist du skal ha det i e36 så kjøper du deg adapter til 6x9 bak, og det er ikke smart å sette reflexrørene opp igjennom hatthylla, vist du ikke skal ha båndpass kasse dam da funker det bra. Men vist du bare skal ha reflexrør kasse ville jeg anbefalt å satt reflexrørene på samme side som subene og snudd kassen bak mot baklysa, for da får du myye bedre lyd inn i bilen. Men det er da min mening, men ville ikke sjert i rama jeg da når du ikke får noe ut av det . Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 Jeg mener du bør skjære ut mest mulig av stålet. Jeg gjorde de på min e36 og fikk inn mye mer trykk i bilen. Jeg anbefaler å sette subben mot setet og bruke skummadrass eller lignende og tette irundt kassen og i tillegg ha refleksrør i hatthylla. Er hvertfall det jeg har fått det lille ekstra på. Det er også bare punktet der skiposen skal være bak baksetene, Denne er det bare å slå ut med skruvjern og hammer. Tror ikke det er ulovlig å sjere bort så lenge det ikke er bærende. Merka hvertfall ingenting på bilen Men det er kun min mening.. Mulig det fins ting som fikser mer trykk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 etter det eg har funnet ut, så er det best å sette elementet mot der den får mest luft, mitt står slik at eg ser det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Endre87 Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 ved å sette reflexrør opp i cupe'en og snu suben imot baksetet, får du veldig dårlig lyd inn i bilen, vist ikke du bygger båndpass kasse da funker det jevlig bra, men da står da subene inne i kassen. Dette veit jeg etter mye testing av forsjellige kasser. For med bassreflex kasse skal reflexrørene stå på samme flate som suben, det for å få mest murlig trykk. Bare test det selv med noen forsjellige kasser Noen bilder av anlegget jeg har i bilen, dette er den nest beste løsningen for å få lyd inn i tette biler, men det mest idielle er båndpass med subene inne i kassen og reflexrør inn i cupe'en men det er litt vanskelig å få til, pga tar stor plass. Mvh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
323i Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Share Skrevet Februar 15, 2007 Takk for tipsene:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zm1 Skrevet Februar 18, 2007 Share Skrevet Februar 18, 2007 hei! har skjært ut hull i hatte hylla men når jeg hadde EU kontroll sa dem på naf at vist jeg tok større hull ble bilen kondemnert! de hadde gjort det med en 740!! så vær forsiktig med hvor stort hull du tar. mvh zm1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå