mortena Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Har søkt litt rundt for å finne noe info om dette, men trenger et stalltips. Jeg fikk sandblåst kalipperne nå nylig da jeg byttet bremseklosser, og trenger følgelig å få dem lakkert. Jeg er ute etter lakk på boks, slik at jeg kan lakkere uten å demontere hele stasen. Jeg er klar over at rengjøring er viktig, men er det noen som kan tipse meg om lakk? Hvilken farge vil evt. bli pent. Hadde tenkt sølv (bilens farge) eller sort. Takker for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Svart går jo til alt...Det gjør jo nesten grå også egentlig,men da skal du treffe bra med fargen da..Felg-lakk på kalipperene kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Du får kjøpt lakk spesielt tilegnet lakking av kalipper på torshov i allefall, sikkert andre plasser også. Brukte den på gamlebilen, og det funka bra. Fantes vel i svart, grå, rød, og de hadde også blå! og gul! for spesielt interesserte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2006 Du får kjøpt lakk spesielt tilegnet lakking av kalipper på torshov i allefall, sikkert andre plasser også. Brukte den på gamlebilen, og det funka bra. Fantes vel i svart, grå, rød, og de hadde også blå! og gul! for spesielt interesserte Mulig jeg formulerte meg feil. Jeg ønsker ikke å bruke spraylakk. Var innom Torshov i dag, og så at de hadde spraylakk, men jeg er altså ute etter en lakk for å pensle på, slik at jeg kan ta av hjulet, lakkere kalipperen, og sette hjulet på plass igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Du får gå for bengalakk som Tommy har brukt, står litt om det i denne tråden . Jeg bytta skiver og klosser på min Touring i mai i år. Sandblåste og lakkerte kalipperne samtidig med sølvfarget motorlakk . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Skikkelig pent Steffan, gjør likedan jeg å Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boss Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Det går fint med spray, stiller bare litt mere krav til maskering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Brukte hammerlakk på en mx5 jeg hadde for 4 år siden, malte de røde, og det er like fint idag.. sto mellom calipper-lakk til 3-400 for en meget liten boks, og en stor hanmmerlakk til ca 100, så var ikke valget vanskeligt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Pent! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortena Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2006 Du får gå for bengalakk som Tommy har brukt, står litt om det i denne tråden .Jeg bytta skiver og klosser på min Touring i mai i år. Sandblåste og lakkerte kalipperne samtidig med sølvfarget motorlakk . Takker og bukker, Stefan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Eg har lakert mine i forskjellige farger, men ettersom bilen min er blå, passer den best med røde kaliptere. Enkleste er at du tar dei av, ettersom du då kan gjere det litt meir grundig. Eg har forøvrig brukt motorlakk, ettersom det blir litt varme der nede, og det har funka bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobben! Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 Det går fint med spray, stiller bare litt mere krav til maskering Enig der altså, 15 min med maskering så er det null problem. Resultatet blir 99%. Jeg kjørte på med haugevis av bremserens og stålbørste først, så ble det faktisk meget bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøen Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 Jeg sandblåste mine og leverte inn på el. forsinking slik som de er orginalt. Men har ikke hatt det på så lenge at jeg har fått sett at det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 Skikkelig pent Steffan, gjør likedan jeg å Takk takk! Og det råeste er de skivene. Etter 7 mnd i bruk, er det ikke anntydning til rust. Like blanke å fine. Ruster i bremsebanen ved vask, men det forsvinner når jeg beg. å kjøre igjen . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonner'n Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 Skikkelig pent Steffan, gjør likedan jeg å Takk takk! Og det råeste er de skivene. Etter 7 mnd i bruk, er det ikke anntydning til rust. Like blanke å fine. Ruster i bremsebanen ved vask, men det forsvinner når jeg beg. å kjøre igjen . og hvordan bremseskiver har du? driver å skal kjøpe meg nye nå snart. blei ganske strøkent med de bremseskivene og nylakkerte calippere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå