Gå til innhold

Lakkering av kalippere

mortena
 Share

Anbefalte innlegg

Har søkt litt rundt for å finne noe info om dette, men trenger et stalltips.

Jeg fikk sandblåst kalipperne nå nylig da jeg byttet bremseklosser, og trenger følgelig å få dem lakkert.

Jeg er ute etter lakk på boks, slik at jeg kan lakkere uten å demontere hele stasen.

Jeg er klar over at rengjøring er viktig, men er det noen som kan tipse meg om lakk? Hvilken farge vil evt. bli pent. Hadde tenkt sølv (bilens farge) eller sort.

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt lakk spesielt tilegnet lakking av kalipper på torshov i allefall, sikkert andre plasser også. Brukte den på gamlebilen, og det funka bra. Fantes vel i svart, grå, rød, og de hadde også blå! og gul! for spesielt interesserte :D

Mulig jeg formulerte meg feil. Jeg ønsker ikke å bruke spraylakk. Var innom Torshov i dag, og så at de hadde spraylakk, men jeg er altså ute etter en lakk for å pensle på, slik at jeg kan ta av hjulet, lakkere kalipperen, og sette hjulet på plass igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har lakert mine i forskjellige farger, men ettersom bilen min er blå, passer den best med røde kaliptere. Enkleste er at du tar dei av, ettersom du då kan gjere det litt meir grundig.

Eg har forøvrig brukt motorlakk, ettersom det blir litt varme der nede, og det har funka bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig pent Steffan, gjør likedan jeg å :D

Takk takk! Og det råeste er de skivene. Etter 7 mnd i bruk, er det ikke anntydning til rust. Like blanke å fine. Ruster i bremsebanen ved vask, men det forsvinner når jeg beg. å kjøre igjen 8) .

og hvordan bremseskiver har du? driver å skal kjøpe meg nye nå snart. blei ganske strøkent med de bremseskivene og nylakkerte calippere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...