Gå til innhold

Noen som driver motorsport?


BMWE34
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mange på forumet som driver eller har drevet med motorsport? Jeg driver selv med bil-cross. Kjører en BMW E30.

Hadde vert artig å kunne utvekslet litt erfaringer med andre. Har selv nå gitt opp bakstillinga på BMW`n. Drivakslene ryker hele tiden. Så iløpet av vinteren blir det bleklageligvis volvo bakaksel! Noen som har byggd om dette før?

Er det noen som har noen tyvtriks for å få en bedre løpsbil tas de imot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange på forumet som driver eller har drevet med motorsport? Jeg driver selv med bil-cross. Kjører en BMW E30.

Hadde vert artig å kunne utvekslet litt erfaringer med andre. Har selv nå gitt opp bakstillinga på BMW`n. Drivakslene ryker hele tiden. Så iløpet av vinteren blir det bleklageligvis volvo bakaksel! Noen som har byggd om dette før?

Er det noen som har noen tyvtriks for å få en bedre løpsbil tas de imot med takk!

Det var rart. Har burna og hærja mye med E30 og aldri opplevd drivakselhavari. Regner ikke med dere kjører med turbomonstre på 500 gamp i bilcross? Da kan jeg skjønne de ryker. Ledda ihvertfall.

Eneste drivverket jeg har mosa på BMW er sol og planethjul i en E12 diff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er knutene som ryker. Har tatt 3 stk på ca 15 løp. Er jo så surt når disse ryker i første heat og må kjøre med drift på et hjul resten av dagen!

Hvilken dim på eksosanl. trenger egentlig en 2.5l? Kjører nå med 2x2.5" nesten hele veien. 2 hjemme mekka lyd-dempere (ikke godkjent støynivå) en på hvert rør. Skulle absolutt hatt et grenrør, men koster litt mer en det smaker. hvertfall i BC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lav som mulig!! Veit ikke hvor låg man får volvoaksel da, men på e30 ville jeg prøvd å fått taki 4.10 fra 316.. kan ikke skjønne det ryker!! På andre biler blir jo 1.3l driverk brukt med spreke 2.0l osv.. :)

Det har med fjøringsveien a gjøre.På gamle biler(selv om de hadde stiv aksel),så brukte de reimer til å holder tilbake akselen for at den ikke skulle vandre for mye.

Så ei solide reimer eller et par kjetting-stumper burde gjøre nytta si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på pure-pf.com sitt forum også.. de har ett oppsett som fungerer på e30 bakstilling.. Se etter en tråd som heter "skotsäker bakvagn" tror jeg det var..

Det var snakk om litt ombygging for å kjøre med grovere aksler og knuter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på pure-pf.com sitt forum også.. de har ett oppsett som fungerer på e30 bakstilling.. Se etter en tråd som heter "skotsäker bakvagn" tror jeg det var..

Det var snakk om litt ombygging for å kjøre med grovere aksler og knuter..

5000kr bare for akslingene blir litt kostbart på en BC-bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lav som mulig!! Veit ikke hvor låg man får volvoaksel da, men på e30 ville jeg prøvd å fått taki 4.10 fra 316.. kan ikke skjønne det ryker!! På andre biler blir jo 1.3l driverk brukt med spreke 2.0l osv.. :)

Er jo en E30 automat som leveres med 4.27 utveksling. E34 leveres med 4.44 på en automat modell, men tror ikke den diffen er "bolt on". Usikker på den 4.27 og da det er 2 størelser på E30 diffen! Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...