BMWE34 Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Er det mange på forumet som driver eller har drevet med motorsport? Jeg driver selv med bil-cross. Kjører en BMW E30. Hadde vert artig å kunne utvekslet litt erfaringer med andre. Har selv nå gitt opp bakstillinga på BMW`n. Drivakslene ryker hele tiden. Så iløpet av vinteren blir det bleklageligvis volvo bakaksel! Noen som har byggd om dette før? Er det noen som har noen tyvtriks for å få en bedre løpsbil tas de imot med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Er det mange på forumet som driver eller har drevet med motorsport? Jeg driver selv med bil-cross. Kjører en BMW E30. Hadde vert artig å kunne utvekslet litt erfaringer med andre. Har selv nå gitt opp bakstillinga på BMW`n. Drivakslene ryker hele tiden. Så iløpet av vinteren blir det bleklageligvis volvo bakaksel! Noen som har byggd om dette før? Er det noen som har noen tyvtriks for å få en bedre løpsbil tas de imot med takk! Det var rart. Har burna og hærja mye med E30 og aldri opplevd drivakselhavari. Regner ikke med dere kjører med turbomonstre på 500 gamp i bilcross? Da kan jeg skjønne de ryker. Ledda ihvertfall. Eneste drivverket jeg har mosa på BMW er sol og planethjul i en E12 diff Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smood Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 turbo er vel forsåvift ikke lov i bilcross.. men jeg har herja som faen med 323i og sveisa bakaskel, og det holdt som faen, ikke noe problemer med drivakslingene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Må huske på at i bilcross er det MYE fjæringsvandring mens man trår på og da ryker akslinger mye lettere enn med de som lager smultringer på parkeringsplasser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 Må sveise opp en kjetting eller wire som laget for-spenn på fjøra så du ikke får så mye vandrings vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Desember 9, 2006 Share Skrevet Desember 9, 2006 ja, følg 336mik sitt forslag, så kjører du orginal drivlinje med sperre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2006 Det er knutene som ryker. Har tatt 3 stk på ca 15 løp. Er jo så surt når disse ryker i første heat og må kjøre med drift på et hjul resten av dagen! Hvilken dim på eksosanl. trenger egentlig en 2.5l? Kjører nå med 2x2.5" nesten hele veien. 2 hjemme mekka lyd-dempere (ikke godkjent støynivå) en på hvert rør. Skulle absolutt hatt et grenrør, men koster litt mer en det smaker. hvertfall i BC. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2006 Noen som har synspunkter til hvilken utveksling som vill fungere best? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i-Handicapraser Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 Så lav som mulig!! Veit ikke hvor låg man får volvoaksel da, men på e30 ville jeg prøvd å fått taki 4.10 fra 316.. kan ikke skjønne det ryker!! På andre biler blir jo 1.3l driverk brukt med spreke 2.0l osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 Så lav som mulig!! Veit ikke hvor låg man får volvoaksel da, men på e30 ville jeg prøvd å fått taki 4.10 fra 316.. kan ikke skjønne det ryker!! På andre biler blir jo 1.3l driverk brukt med spreke 2.0l osv.. Det har med fjøringsveien a gjøre.På gamle biler(selv om de hadde stiv aksel),så brukte de reimer til å holder tilbake akselen for at den ikke skulle vandre for mye. Så ei solide reimer eller et par kjetting-stumper burde gjøre nytta si.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 Se på pure-pf.com sitt forum også.. de har ett oppsett som fungerer på e30 bakstilling.. Se etter en tråd som heter "skotsäker bakvagn" tror jeg det var.. Det var snakk om litt ombygging for å kjøre med grovere aksler og knuter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Just-turbodiesel Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 driver med det meste innen bil. Blir kanskje en e28 bilcross på meg snart. Har hatt opel kadett c.... så send ei pm hvis det er noe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325i-Handicapraser Skrevet Desember 11, 2006 Share Skrevet Desember 11, 2006 driver med det meste innen bil. Blir kanskje en e28 bilcross på meg snart. Har hatt opel kadett c.... så send ei pm hvis det er noe! Åssen E28 erre du ska ha deg te års a!? vi ska vel kjøre sammen å greier så.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2006 Se på pure-pf.com sitt forum også.. de har ett oppsett som fungerer på e30 bakstilling.. Se etter en tråd som heter "skotsäker bakvagn" tror jeg det var..Det var snakk om litt ombygging for å kjøre med grovere aksler og knuter.. 5000kr bare for akslingene blir litt kostbart på en BC-bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2006 Så lav som mulig!! Veit ikke hvor låg man får volvoaksel da, men på e30 ville jeg prøvd å fått taki 4.10 fra 316.. kan ikke skjønne det ryker!! På andre biler blir jo 1.3l driverk brukt med spreke 2.0l osv.. Er jo en E30 automat som leveres med 4.27 utveksling. E34 leveres med 4.44 på en automat modell, men tror ikke den diffen er "bolt on". Usikker på den 4.27 og da det er 2 størelser på E30 diffen! Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå