Hitokiri Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 ...å undersøke om motoren går som den skal? Har postet en tråd om dette tidligere, men ikke funnet ut av det på grunn av manglede teknisk kunnskap/dårlig tid/ingen garasje/mye regn. Derfor tenkte jeg like greit at en ekspert kunne se på det. Men spørsmålet er om verksteder flest tar mye penger for å konstatere feil. Ellers i dette innlegget skal vi se litt på følgende temaer: Lås til hanskerom Denne har slått seg vrang. Ikke pokker om jeg får opp hanskerommet, selv ved å løsne de hengslene under lokket. Noen som vet hvor jeg får fatt på ny lås? Er det slik at låsen kun passer til min tenningsnøkkel, eller kan den låses opp med alle nøkler? Noen som har erfaring med å borre opp en slik lås? (Har postet en tråd om dette før) Drivstoffmåler Denne er på bærtur. Så snart jeg har mindre enn 20 liter på tanken, så kan den vise alt mellom 0 og 20 liter, uansett om det er 1 eller 15 liter igjen. Varsellampa lyser imidlertid når den skal. Er det en vakumslange eller noe som må byttes? Har nemlig merket at det er et slit å putte tiger på tanken av og til. Er varsellampa og måleren to separate følere i tanken? Ventiltikking Har det noe for seg å prøve dyserens for å kvitte seg med tikking som oppstår når motoren er kald? Oljeskift Pris? Gjør verksteder flest dette, eller må man på BMW-verksted? Blir superhappy for alle svar!
Bimmerlars Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Alle bilverksteder kan hjelpe deg med det du spørr om. Ring og hør om pris
Tommy Skrevet Desember 9, 2006 Skrevet Desember 9, 2006 Kan svare på noe iallefall. Drivstoffmåler. Det er mye mulig at det er måleren i instrumentet ditt som det er noe galt med, i og med at "reservetanklyset" virker som det skal. Mulig et verksted kan finne feilen, ved hjelp av Diagnoseverktøy. Ventiltikking. Det vil alltid være litt tikking på en kald motor, men er dette vedvarende når motoren også blir varm, så bør du få det undersøkt. Oljeskift. Dette kan taes av de fleste verksteder, å er gjort på en liten time. Du kan også greit gjøre dette hjemme i garasjen. Ang motoren din, så tar vel et verksted mellom 1/2 - 1 times arbeid, for å utføre en full diagnosetest. (du kan helt sikkert få en fast pris på dette)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå