Sandersen Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 Har du en morsom historie om en mislykka biltur eller et artig møte med onkel ? da tilhører den her! Jeg har ivertfall en historie om en totalt mislykket sverige tur for noen månder siden som jeg tenkte og fortelle. Så her starter historien om den mislykkede sverige tur(som ble litt lengre en forventet): Meg og kompiss fant ut en ukedag i august at vi skulle ta en sverige tur på impuls som viste seg og være noe av det dumeste jeg har gjort. Vi bestemte oss kl 6 at nå tar vi turen til sverige, for kompiss mente det ikke stengte før 11 i svinesund på sommerstider (noe som ikke viste seg og stemme) men så kom vi oss ikke avgårde før halv 7 da siden vi måtte brenne litt musikk og diverse, kjørte fra porsgrunn til horten moss for og ta ferja ( som vi ikke rakk med 1min) så måtte ta halv 9 ferja, så vi var over i moss rundt 9. Stressa som noen galninger til sverige, så ca 1 mil i fra grensa begynte bilen og oppføre seg rart.. cd spilleren datt ut og bilen hadde ikke særlig mye kraft og gi. Fikk ivertfall karva oss fram til grensa og betalte bompenger men da var det faenskapet begynte. Var så vidt bilen harka seg ut av bomstasjonen, fikk ivertfall kommet oss over til brua og inn til svinesund markedet (der alt var stengt selvfølgelig) tenkte crap jaja får se i strømstad da, men den gang ei for da ville ikke bilen starte igjen! Men litt hell i uhell hadde vi ivertfall da det nesten i samme stund svingte en vekter innom og lurte på hva vi drev med, jeg forklarte situasjonen og sa at jeg trudde batteriet hadde tatt kvelden, han fikk dratt fram noen startkabler og fikk liv i den igjen, så bega vi oss avgårde til nærmeste bensin stasjon for å få kjøpt et nytt bilbatteri mens jeg tenkte som så at "jaja kan ivertfall ikke bli værre en dette" men der tokk jeg skammelig feil! for vi kom ikke lengre en 2km der sto vi.. Under en bru og etter en rundkjøring og banna og steika, men var ikke stort annet og gjøre en og begi oss ut til fots å gå en 5km til vi kom til en bensinstasjon da var vell kl halv 11 tenker jeg, kjøpte et nytt batteri til 800kr og 2 stykk jaffa brus med en smak av epler, slitene og trøtte som vi var spurte vi en vekter som sto og patrulerte om han ville kjøre oss tilbake til bilen som sto et stykke borti veien siden det var krise. Men sötabror "kunne inte lamna sin post" så der var det ikke mye hjelp og få. Så da var vi tvunget til å traske den lange turen tilbake til bilen med et tungt bilbatteri under armen som min kompiss greide og holde opp ned etter et par km da han skulle bytte stilling, så blei en masse gris med batterisyre nedover armen hans som resulterte med en hel del skrål og bråk og jaffabrus som skyllemiddel (det var den jaffa brusen) etter vi hadde fått vasket vekk alt syra med litt epledrikk så la vi til fots igjen, prøvde og haike men ikke en eneste bil av de rundt 30 bilane som passerte ville stoppe! Men kom oss til slutt fram til bilen litt slitene med såre føtter og 1meter lengre venstrearm. Kasta bilbatteriet i og fikk start på kjerra, på med nødblinken og bångass heimat for å rekka ferja som vi selvfølgelig ikke rakk med 15min, så da måtte vi pent nødt til og kjøre rundt da. Kom til Drammen og der stoppa bilen igjen, så da ble det en litt pinelig telefon samtale til onkel som kom med slepetau og henta oss, skal love dere at det er ingen kul opplevelse og bli taua fra drammens område og hjem til Porsgrunn i 60kmt i timen med alle vinduer nede for og unngå dugg på en kald august natt, toppen av kaka så hadde de nødblinka på et par mil, ikke spesielt behagelig og sitte 5 meter unna og titte rett i bakenden på en patrol med 2 blinkandes oransje lys. Så kom vi til sandfjord og der overtok min andre onkel som også var med i bilen rattet og jeg satt meg baki der baksettet nylig var tatt ut, skal si jeg angra på det da!. Og med trekken midt i fleisen og jobb som ventet dagen etter, kom vi omsider hjem til porsgrunn i 4 halv 5 tiden. For en tur! turen kom meg på 2000kr, egentlig 3000 men onkel viste medlidenhet så slapp og betale de 1000kr som gikk med for og mette den tørste 6L patrolen som taua oss. Og eneste jeg fikk ut av det var et par slurker av en jaffa epledrikk er det 1 ting jeg ivertfall har lært på denne turen er det og stoppe for alle personer som går langs en øde tåkefull lang vei med et bilbatteri i handa. Hele episoden minner meg om øystein sunde's - Påsketur. Norsk var ikke min sterke side på skolen så fult mulig dere finner litt skrivefeiler og rare settninger inni der men men. Koselig om dere også kunne skrivd inn noen artige historier, behøver ikke være like lange og detaljefulle bare syntes det er kjempe morsomt og høre på slike historier og se det hele for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2006 Feilen viste seg forresten og være børstene på dynamoen som takket for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanMiguel Skrevet Desember 10, 2006 Share Skrevet Desember 10, 2006 jaffa er digg!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2006 Ganske seigt ifølge kompissen min og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandersen Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Mars 3, 2007 Piffer opp her litt jeg da, fremdeles ingen som har en bra bil historie og komme med ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå