Gå til innhold

E30 318-325

Bimmerlars
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 87 modell E30 318i med M10 motor. Vurderer å bygge den om til 325i, da jeg har alt annet enn motor og gir liggende.

Hva krever biltilsynet for at dette skal bli godkjent?

Har avtale med autorisert BMW forhandler/verksted om at de kan ta en titt på bilen og skrive under på at alt som sitter der er fra 325.

Og hvordan søker jeg egentlig? Går på biltilsynet.no men finner jo ikke noe søkndasskjema?

Hadde egentlig planer om 335, med M30B35 motor, men antar at det blir vanskelig å få godkjent med mindre jeg drar til Tyskland med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send søknad til din lokale trafikkstasjon. De sender søknaden om nødvendig videre til deres egen avdeling for oppbygde og ombygde kjøretøyer (SFOOR). Dette kan du like godt anmode om i søknaden siden de tydligvis ikke gjør det uoppfordret.

Hvis du søker på BMW CCN forumet omkring godkjenning så er det 2 stk der som har fått innvilget sine M50 i E30 ombygginger. Begge to har lagt ut søknaden og returbrev på forumet. Intressant lesing :)

Biltilsynet.no har like stor utøvende makt som meg.

Prøv www.vegvesen.no du :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send søknad til din lokale trafikkstasjon. De sender søknaden om nødvendig videre til deres egen avdeling for oppbygde og ombygde kjøretøyer (SFOOR). Dette kan du like godt anmode om i søknaden siden de tydligvis ikke gjør det uoppfordret.

Hvis du søker på BMW CCN forumet omkring godkjenning så er det 2 stk der som har fått innvilget sine M50 i E30 ombygginger. Begge to har lagt ut søknaden og returbrev på forumet. Intressant lesing :)

Biltilsynet.no har like stor utøvende makt som meg.

Prøv www.vegvesen.no du :wink:

Takk for informativt svar :) Skal sjekke ut litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sendt som papir, hvis det ikke er det du har gjort da.

Hvis du har maila lokalstasjonen din så vil du høyst trolig få en tlf derfra. Jeg sendte en mail med noe spørsmål for litt siden. De ringte meg istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...