Gå til innhold

Problemer med sentral låsen.

TkE36
 Share

Anbefalte innlegg

defekt sentrallås styreenhet

Hvor sitter denne?

E36 skulle helst vært uten sentrallås, "ingen" har en fullt fungernede sentrallås på E36 :?

På min starta det med ene døra, nå lever alle låsene sine egne liv, jeg fortviler og vet ikke hva jeg skal bytte lenger. I kombinasjon med defa har man rotet komplett :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, alle erfaringer om dette bør opp å frem på forumet. Spesielt siden det er så mange som sliter med akkurat dette. Jeg selv går snart hen og demonterer hele opplegget. Enklere det enn å gå en runde rundt hele bilen for å sjekke at den faktisk blir låst når jeg går fra den midt i byen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ihvertfall ett veldig konkret svar ifra Reitan bil i Molde (BMW). Om de fikk dette utav diagnose eller ei vet jeg ikke, men de var helt klar da de sa at Modulen i passasjerdøren var kaputt.

De hadde også nullstilt på ett eller annet vis, og låsen fungerte fint, helt til jeg av ren idiot nysgjerrighet MÅTTE bort på passasjerdøren for å se om det var iorden igjen :stupid: . Fikk da samme "feilmelding" tilbake siden denne låsen ikke dro med resten av dørene.

Nå har jeg E34, men virker som det er tilsvarende opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ihvertfall ett veldig konkret svar ifra Reitan bil i Molde (BMW). Om de fikk dette utav diagnose eller ei vet jeg ikke, men de var helt klar da de sa at Modulen i passasjerdøren var kaputt.

De hadde også nullstilt på ett eller annet vis, og låsen fungerte fint, helt til jeg av ren idiot nysgjerrighet MÅTTE bort på passasjerdøren for å se om det var iorden igjen :stupid: . Fikk da samme "feilmelding" tilbake siden denne låsen ikke dro med resten av dørene.

Nå har jeg E34, men virker som det er tilsvarende opplegg.

jeg mener at jeg leste på schmeidmann.no er sentrallåssystemene like i e34-e36.

har samme problem med min e34, og har lest meg frem til utallige forskjellige grunner til denne feilen, men har ikke rotet meg selv til å gjøre stort med det enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg hos en kompis med varmegarasje for å prøve å fikse låsen. Ny låsmotor har jeg hatt liggende lenge. Av med dørtrekk og til å fundere å klø seg i hue, (for ikke å nevne bannskap).

DET ER JO UMULIG Å KOMME TIL!

Etter å ha plagdes leeeenge ga jeg opp..

Nytter ikke å få ut låsmotoren. Prøvde å få ut hele låsmekanismen, men den var ikke mulig å få ut på grunn av skinna til vinduet.

Noen her som har skifta motor før? Jeg trenger tips og hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem lenge... over 1 år! Startet med at den låste seg opp igjen av og til. Hadde den så på verksted, hvor de sa at låsemotor i døren var gåen, og denne ble byttet. Gikk bare ett par måneder, så skjedde det samme igjen! Tenkte da at det var motoren i den andre døren som var gåen, så denne byttet jeg selv (kronglete å bytte, men langt fra umulig :) )

Problemet ble ikke borte etter jeg byttet denne, og ga rett og slett opp. Gikk et halvt år før jeg begynte å sjekke problemet igjen, og fant ut at det var føleren i døra (den døra smeller seg fast i) som var problemet. Byttet denne og alt funket!

Det jeg ville gjort er følgende:

- Ha oppe en dør av gangen mens du bruker fingeren til å trykke på denne føleren mens du låser. Om låsen plutselig fungerer, ja da vet du om det er føleren eller ikke.

Dette funket ypperlig hos meg, og ikke hatt noe problem etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...