ola82 Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Har feil med PDC på en 2000 328i e46. Byttet den høyre sensoren i går på grunn av manglende tikkelyd fra sensoren, og pipelyd når bilen settes i R. Etter sensoren var byttet var det klart for testing - fremdeles pipelyd når bilen settes i R. Lyttet på alle sensorene, da viste det seg at to av sensorene var stumme, inklusiv den nye jeg nettopp hadde montert. Noen som har noen gode forslag på hva det kan komme av??
Bjørn 320 Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Viss den nye også var stum er det vel sannsynlegvis noko anna enn sensorane... Står pluggen skikkeleg i? Ledningar som er avrivne? Eller så må det vel nesten vere den sentral-boksen som har takka for seg...
ola82 Skrevet Desember 11, 2006 Forfatter Skrevet Desember 11, 2006 Er det ikke rart om boksen har takket for seg, når det er liv i de to andre sensorene.
TexWiller Skrevet Desember 11, 2006 Skrevet Desember 11, 2006 Tar du en diagnose får du vite vilken sensor (er) som er defekt, Det hender også at når det er ettermontert hengerfeste på bilen så blir kablene ikke festet slik de skal og kommer i klem slik at det blir brudd etter en stund
weheeE34 Skrevet August 28, 2007 Skrevet August 28, 2007 blåser liv i denne tråden da jeg har lignende symptom på min 2002 mod, 320 e-46, setter bilen i revers og da kan det av og til pipe konstant selv om det ikke er noe bak. rygger mot noe og det piper ikke, selv om jeg er 10 cm i fra gjenstanden, men om jeg slår av tenningen og starter igjen, setter i revers så piper det som normalt (først i sekvens derreter konstant når jeg nermer meg) noen som har opplevd lignende?
mhane Skrevet August 29, 2007 Skrevet August 29, 2007 Mange har fått seg en aha opplevelse ved å rense sensoren for voks/polering/støv etc. så en rengjøring av alle senorene kan anbefales. Min PDC har også den siste tiden gitt fra seg kun en langtrukken tone når bilen settes i revers første gang etter start. Dette er for å varsle at en eller flere sensorer er gåen. Lyttet meg frem til at en bak og en fremme ikke tikket etter at jeg hadde kjørt en måneds tid uten å hatt tid til å se på problemet. Byttet i helgen som var de to senorene som jeg fikk sendt fra GS til ca 750 per stykk. Plugget ut og inn og kontrollerte at de virket og ga korrekt pipelyd i henhold til avstand. Alt fungerte som det skulle. Hvis pdc ikke fungerer etter at du har byttet sensorer som ikke lager tikkelyden ville jeg gått over kontakter og ledningsnett for å utelukke dette før eventuelt diagnosetest. Er dette i orden kan det være sentralen som er gåen. Ved piping i hytt og pine har jeg erfart at rengjøring av sensorer kan være den enkle og billige løsningen som fungerer.
lefty293 Skrevet Februar 20, 2008 Skrevet Februar 20, 2008 Mange har fått seg en aha opplevelse ved å rense sensoren for voks/polering/støv etc. så en rengjøring av alle senorene kan anbefales.Ved piping i hytt og pine har jeg erfart at rengjøring av sensorer kan være den enkle og billige løsningen som fungerer. Holder det da å kun bruke høytrykkspyler på de uten demontering, eller må de plukkes ut av støtfangeren først?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå