Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg fikk bilen godkjent med defekt abs, tok ut pæra, så gikk d greit.

Ja, det er klart at det går an å sno seg unna problemet på denne måten,men det hindrer ikke det faktum at hvis den pæra hadde stått i slik at verkstedet hadde oppfattet feilen, så har de ikke lov til å godkjenne bilen.

Skrevet

punkt 1.1.12 på eu skjema. tillkobling for tillhenger abs/abs abs defekt 2. feil.

punkt 4,12 varsellampe lyser er ikke sikker men tror ikke det er noe mer en 1. feil. påmontert utstyr skal virke, uorginalt påmontert skal være montert etter kjøretøysforeskriftene.

Skrevet

Det er 2`er feil på eu-kontroll hvis det er noe galt med ABS`n...jeg er mekaniker så jeg vet det!! uansett om pæra ikke er i orden så er det 2`er...sjekka på systemet NÅ

Skrevet
Det er 2`er feil på eu-kontroll hvis det er noe galt med ABS`n...jeg er mekaniker så jeg vet det!! uansett om pæra ikke er i orden så er det 2`er...sjekka på systemet NÅ

Takk! Det jeg iherdig har prøvd å få fram. Mulig noen godkjenner det, men da er det jo en feil a mekanikeren.

Skrevet

bilen blir ikke godkjent med lysende abs lampe.. hvis bilen er levert orginalt med det, skal den ha det. det er en toèr feil.. men lyser airbag lampen gjør det ikke noe. det er godkjent..mange rare regler der. hvis vindusviskerne ikke fungerer er det en 1èr, men hvis de fungerer og ikke de selvparkerer er det en 2èr.. sykt

Skrevet

jeg jobber som mekaniker og gjør daglig eu kontoller og så vidt jeg veit er ikke abs et krav. mulig det er en 1 er feil om lampa lyser hvis du kommer borti en særing

Skrevet
jeg jobber som mekaniker og gjør daglig eu kontoller og så vidt jeg veit er ikke abs et krav. mulig det er en 1 er feil om lampa lyser hvis du kommer borti en særing

Hvilket program bruker du når du legger inn eu-kontroller??? BUSpek2000? der er det ihvertfall på punkt 1.1.12 (ABS) forklaring på alt!! hvis du er mekaniker så bør du håpe på at biltilsynet ikke kommer på kontroll av verkstedet...da kan du miste retten/lisensen til å ta eu-kontroller :evil:

• 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...