TkE36 Skrevet Februar 8, 2007 Forfatter Skrevet Februar 8, 2007 Jeg fikk bilen godkjent med defekt abs, tok ut pæra, så gikk d greit.
bambusa Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 jeg fikk også godkjent bilen med feil på abs, abs lampa lyste. var da feil med høyre abs føler fremme den er byttet og fungerer nå som den skal.
tobben! Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Jeg fikk bilen godkjent med defekt abs, tok ut pæra, så gikk d greit. Ja, det er klart at det går an å sno seg unna problemet på denne måten,men det hindrer ikke det faktum at hvis den pæra hadde stått i slik at verkstedet hadde oppfattet feilen, så har de ikke lov til å godkjenne bilen.
steinar84 Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 punkt 1.1.12 på eu skjema. tillkobling for tillhenger abs/abs abs defekt 2. feil. punkt 4,12 varsellampe lyser er ikke sikker men tror ikke det er noe mer en 1. feil. påmontert utstyr skal virke, uorginalt påmontert skal være montert etter kjøretøysforeskriftene.
kjello Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Fikk 2èr feil på eu hos naf med defekt føler og ditto lysende lampe
ReiRud Skrevet Februar 8, 2007 Skrevet Februar 8, 2007 Det er 2`er feil på eu-kontroll hvis det er noe galt med ABS`n...jeg er mekaniker så jeg vet det!! uansett om pæra ikke er i orden så er det 2`er...sjekka på systemet NÅ
tobben! Skrevet Februar 9, 2007 Skrevet Februar 9, 2007 Det er 2`er feil på eu-kontroll hvis det er noe galt med ABS`n...jeg er mekaniker så jeg vet det!! uansett om pæra ikke er i orden så er det 2`er...sjekka på systemet NÅ Takk! Det jeg iherdig har prøvd å få fram. Mulig noen godkjenner det, men da er det jo en feil a mekanikeren.
bmw328icab Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 bilen blir ikke godkjent med lysende abs lampe.. hvis bilen er levert orginalt med det, skal den ha det. det er en toèr feil.. men lyser airbag lampen gjør det ikke noe. det er godkjent..mange rare regler der. hvis vindusviskerne ikke fungerer er det en 1èr, men hvis de fungerer og ikke de selvparkerer er det en 2èr.. sykt
toomas Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 jeg jobber som mekaniker og gjør daglig eu kontoller og så vidt jeg veit er ikke abs et krav. mulig det er en 1 er feil om lampa lyser hvis du kommer borti en særing
bmw328icab Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 hvis du tar daglige eu kontroller burde du vite at abs er et krav hvis det er orginalt på bilen.
ReiRud Skrevet Februar 10, 2007 Skrevet Februar 10, 2007 jeg jobber som mekaniker og gjør daglig eu kontoller og så vidt jeg veit er ikke abs et krav. mulig det er en 1 er feil om lampa lyser hvis du kommer borti en særing Hvilket program bruker du når du legger inn eu-kontroller??? BUSpek2000? der er det ihvertfall på punkt 1.1.12 (ABS) forklaring på alt!! hvis du er mekaniker så bør du håpe på at biltilsynet ikke kommer på kontroll av verkstedet...da kan du miste retten/lisensen til å ta eu-kontroller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå