Gå til innhold

OljeTRYKK lampe lyser på 320 E30.

jan_87_
 Share

Anbefalte innlegg

Oljetrykks lampa på bilen min lyser. Den blinker litt i takt med turtallet, og slukker seg når eg bremser, svinger, og gir på såpass at jeg kjenner det i kroppen;)

Har sjekka at det er olje på. Lurer på om det kan vere en føler som lurer meg, eller om det er ett reelt problem?

Evt. hva som er feil?

Pleier Olje pumpa å ryke på desse bilene?

Bilen har kun gått 175000...

Den begynte å lyse i går når jeg dro bilen omtrent fullt ut på 1. og 2. gir..

Hører tendenser til tikking, men tror kansje den var der fra før. Har ikke lagt merke til dette, da bilen bråker litt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Har hatt samme problemet på min.

Det er som regel en av to ting. Er du heldig kan det være føleren som registrerer oljetrykket(oljetrykkbryteren) som sitter på siden av motoren som fusker. Min erfaring er at denne har en tendens til å være litt treg når det er kaldt, men da vil det som regel gå seg til når motoren blir varm.

Slik du beskriver feilen tror jeg ikke at dette er problemet. Oljepumpa på disse er nesten bombesikre, de er skrudd fast på undersiden av motorblokka og drives av en aksling fra motoren. Det som kan ha skjedd er at pumpa begynner å løsne. Da vil akslingen begynne å slippe å du vil få de symtomene du nevner. Dette er ikke ett problem som løser seg selv. Du må av med bunnpanna og feste pumpa. (helst med loctite og riktig moment). Det er foresten fryktelig trangt å få av bunnpanna, i praksis må du enten heve motoren eller løsne traversen fram. Håper du ble litt klokere nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...