Odde Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Som temaet sier, er bremsene slitt foran eller bak? Jada, jeg kan nappe av hjulet og kikke, men det er så kjedelig. Vil lampa slukke automatisk etter at klosser er byttet, eller må skiver også byttes?
Øyvind81 Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Du kan se om du ser noe uten å ta av felgene evt kjenne etter med fingrene..
Steffan C Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Trenger ikke å bytte skiver! Kan også hende at det bare er dårlig kontakt på en av hjulene. Lampa på min BMW beg. å lyse her om dagen, og jeg vet at ingen av klossene er slitt, bytta samtlige for noen mnd. siden .
Odde Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Skrevet Desember 12, 2006 Klosser og skiver ble byttet bak for ett år siden og klosser/skiver foran så bra ut da jeg la om til vinterdekk... hvor sitter denne føleren? På klossen?
Steffan C Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Sitter på klossene ja. Sjekk del I på dette bilde. Det er slitasjevarsleren på klossene(del O). Håper dette kan hjelpe deg litt .
Espen M33 Skrevet Desember 12, 2006 Skrevet Desember 12, 2006 Klosser og skiver ble byttet bak for ett år siden og klosser/skiver foran så bra ut da jeg la om til vinterdekk... hvor sitter denne føleren? På klossen? Sitter på innerste klossen på høyre forhjul på E30, forundrer meg ikke om den gjør det på din også. Og viktig: innerste klossen er som regel mye mer slitt enn den ytterste, så selv om det så bra ut så kan de innerste være omtrent helt utslitte.
Bjørn 320 Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 Klosser og skiver ble byttet bak for ett år siden og klosser/skiver foran så bra ut da jeg la om til vinterdekk... hvor sitter denne føleren? På klossen? Sitter på innerste klossen på høyre forhjul på E30, forundrer meg ikke om den gjør det på din også. Og viktig: innerste klossen er som regel mye mer slitt enn den ytterste, så selv om det så bra ut så kan de innerste være omtrent helt utslitte. På min E36 er det på venstre framme...
Odde Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Skrevet Desember 13, 2006 takk for gode svar! Men da føleren sitter fremme så vil det si at det er klossene foran som er slitt? De bak er bare ett år gamle så jeg trodde ikke at det var de.
Oscillo Skrevet Desember 13, 2006 Skrevet Desember 13, 2006 På min 525 mener jeg å ha lest et sted at det skal sitte en slitasjevarsler fremme og en bak. Hvilken side den sitter på er jeg ikke sikker på.
Mr_Sunde Skrevet Desember 14, 2006 Skrevet Desember 14, 2006 På E36 er det en slitasjevarsler på venstre side fremme og på høyre side bak(Så fremt det er skiver bak). På E46 så er jeg ikke sikker på hvor de sitter eller hvor mange(2 eller 4)
brannmester Skrevet Mars 8, 2007 Skrevet Mars 8, 2007 min e46 har slitasjevarler høyre bak og venstre forran, skiver rundt hele veien
Odde Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Skrevet Mars 8, 2007 Takk for svar, slitasjevarsler foran på venstre side er byttet! Det ble nye klosser og skiver også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå