Gå til innhold

Lampen for slitte bremser lyser. Slitt foran eller bak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som temaet sier, er bremsene slitt foran eller bak? Jada, jeg kan nappe av hjulet og kikke, men det er så kjedelig.

Vil lampa slukke automatisk etter at klosser er byttet, eller må skiver også byttes?

Skrevet

Trenger ikke å bytte skiver! Kan også hende at det bare er dårlig kontakt på en av hjulene. Lampa på min BMW beg. å lyse her om dagen, og jeg vet at ingen av klossene er slitt, bytta samtlige for noen mnd. siden :wink: .

Skrevet

Klosser og skiver ble byttet bak for ett år siden og klosser/skiver foran så bra ut da jeg la om til vinterdekk... hvor sitter denne føleren? På klossen?

Skrevet
Klosser og skiver ble byttet bak for ett år siden og klosser/skiver foran så bra ut da jeg la om til vinterdekk... hvor sitter denne føleren? På klossen?

Sitter på innerste klossen på høyre forhjul på E30, forundrer meg ikke om den gjør det på din også. Og viktig: innerste klossen er som regel mye mer slitt enn den ytterste, så selv om det så bra ut så kan de innerste være omtrent helt utslitte.

Skrevet

Sitter på innerste klossen på høyre forhjul på E30, forundrer meg ikke om den gjør det på din også. Og viktig: innerste klossen er som regel mye mer slitt enn den ytterste, så selv om det så bra ut så kan de innerste være omtrent helt utslitte.

På min E36 er det på venstre framme... :)

Skrevet

takk for gode svar! Men da føleren sitter fremme så vil det si at det er klossene foran som er slitt? De bak er bare ett år gamle så jeg trodde ikke at det var de.

Skrevet

På E36 er det en slitasjevarsler på venstre side fremme og på høyre side bak(Så fremt det er skiver bak).

På E46 så er jeg ikke sikker på hvor de sitter eller hvor mange(2 eller 4)

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...